Škodu Superb Combi, Audi A4 nebo Alfu Romeo Giulia už viděli asi úplně všichni, koho to zajímá. Autosalonová premiéra ve Frankfurtu už tak pro ně je spíše formálním uvedením na trh. I tak zaslouží pozornost. Takových normálních aut totiž na výstavišti ve Frankfurtu najdete pár. Na jejich spočítání stačí i matematické znalosti předškoláka.
Renault Talisman (nástupce laguny), Opel Astra, Renault Megane a Suzuki Baleno nebo taková Kia Optima tak zaslouží zvýšený zájem a ocenění publika. Aut, která nemají zvýšený podvozek a alespoň na pohled ambice vyšplhat nejmíň do základního tábora Mont Blancu, automobilky na salonu ve Frankfurtu moc nepředstavují.
To znamená, že do něčeho vysokého na zvýšeném podvozku a obřích kolech časem budou nuceni usednout i ti, kdo jsou dnes spokojení se svými hatchbacky a kombíky. To, že SUV a jejich klony, kterým se říká módně crossovery, většinou jezdí hůř, žerou víc a jsou méně praktické než většina klasicky stavených aut, dnes mnoho lidí utopených v módní vlně trekových aut nevnímá, nebo vidět nechce.
Staromódním automobilistům, kteří nechtějí ohromovat sousedy mohutností přídě a netrvají na výhledu z pozice řidiče náklaďáku, začínají krušné časy.
Podívejte se na první den frankfurtského autosalonu objektivem kameramana iDNES.cz: