Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jen s helmou nevystačíte, na motovýlety si pořiďte interkom

aktualizováno 
Jízda v jedné stopě je považována především za zábavu pro samotáře. I ti ale občas potřebují telefonovat, domluvit se za jízdy se spolujezdcem či kolegou na druhé motorce. Dnes už nemusíte mávat rukama či jinak gestikulovat, stačí mít vysílačku.

Komunikátor na motorku | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.cz pro iDNES.cz

Přístrojům, které motorkáři používají pro komunikaci mezi sebou, se obecně říká interkom. Se spolujezdkyní se domluvíte "po drátech", s parťáky na dalších motorkách "bez drátů". Dobře poslouží i klasická vysílačka.

Klasický interkom

Základní a nejlevnější variantou pro komunikaci mezi jezdcem a spolujezdcem je takzvaný "drátový" interkom. Skládá se ze základní jednotky, která je umístěna buďto na oblečení jednoho z jezdců, nebo přímo na motorce, odkud se může i dobíjet.

Nenechte se vyrušit!

Ať už zvolíte jakýkoliv způsob komunikace, věnujte se vždy řízení, na motorce je třeba vždy 100% koncentrace na jízdu! I malé zaposlouchání se do rádia nebo telefonu může způsobit nehodu.

Komunikátor na motorku

K jednotce jsou kabelem připojeny dvě sady mikrofonu a sluchátek zabudované do přileb jezdců. Jednotka pak zajišťuje přímou komunikaci mezi jezdcem a spolujezdcem. Výhodou jsou nízké pořizovací náklady, nevýhodou pak omezený pohyb jezdců.

Klasické drátové interkomy můžete koupit již od 250 Kč, ovšem nečekejte valnou kvalitu přenosu. Špičkové komunikační sady jsou za mnohem větší peníze, zato ale dokážou filtrovat okolní hluk, zvyšovat hlasitost podle rychlosti jízdy nebo se třeba automaticky zapínat a vypínat.

Zkuste to bez drátů

V posledních letech se silně rozmohla móda bezdrátových interkomů. Jedná se o jednotku zabudovanou v přilbě, která se bezdrátově spojuje s další jednou nebo více jednotkami v blízkém okolí.

Použít se dá buďto pro komunikaci mezi řidičem a spolujezdcem, komunikaci mezi motorkáři na více strojích, nebo pro komunikaci jezdce s mobilním telefonem či GPS navigací.

Komunikátor na motorku

Komunikátor se dá také propojit s mobilním telefonem.

Interkomy mohou mít celou řadu dalších funkcí, jako je poslech rádia, MP3 prostřednictvím Bluetooth, automatická regulace hlasitosti, spojení několika jezdců atd. Na našem trhu můžete koupit bezdrátové sady od mnoha výrobců, ceny se pohybují od tří do sedmi tisíc korun.

Klasická vysílačka

Nevýhodou bezdrátových interkomů je dosah, který se pohybuje maximálně okolo 500 metrů. S překážkami v okolí navíc dosah rychle klesá, což může například v terénu nebo v centru města dost komplikovat komunikaci.

Řešením je krátkovlnná vysílačka, která umožňuje komunikovat na vzdálenost několika kilometrů. Navíc dovoluje na jedné frekvenci komunikaci několika desítkám stanic. Při podobné pořizovací ceně jako u bezdrátových sad je to zajímavá alternativa. Nevýhodou je ovšem absence možnosti komunikace s GPS a mobilním telefonem. Vysílačky jsou také nevhodné pro komunikaci mezi jezdcem a spolujezdcem.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Ski-Doo Renegade Sport
Ski-Doo Renegade Sport

r.v. 2015, naj. 0 km
305 111 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.