Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězda autosalonu v Ženevě Bentley EXP 10 je zhmotněním rychlosti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - To zelené kupé je jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Vypadá skvěle, naživo mnohem lépe než na fotkách. Dechberoucího svalovce se Bentleyi podařilo utajit do posledních hodin před otevřením autosalonu.

Je také mnohem menší, než působí z obrázků a také je mnohem méně opulentní oproti zvyklostem Bentleye. Krásný, nápaditě a odvážně tvarovaný koncept je rychlý už na pohled, i když podle všeho nemá v útrobách motor.

EXP 10 Speed 6, jak se koncept Bentleye jmenuje, oblékl nejtypičtější barvu ostrovních sporťáků, tedy British Racing Green.

Bentley EXP 10 Speed 6

Britský svalovec má skvěle vyvážené proporce, ale není to umírněný design. Je odvážný, svalnatý, výrazný. Hlavně přední světla nejprve překvapí, ale nakonec se do nich zakoukáte. Na malém kupátku hrají vysportované svaly blatníků a v nich nepřehlédnutelná kola. Šperky jsou mřížka masky chladiče, koncovky výfuku, madla dveří a boční ventilační otvory vyrobené metodou 3D tisku.

Bentley je tradiční britská značka proslavená závodními úspěchy, takže slovo speed, což znamená anglicky rychlost, je pro ni typické. Proto ho do názvu dostal i nový koncept. „Mohla by to v budoucnu být další modelová řada nabízená vedle modelů Continental GT,“ říká Wolfgang Dürheimer, výkonný ředitel Bentley Motors.

Fotogalerie

V klasicky tvarovaném interiéru čalouněném medovou kůží Poltrona Frau trůní uprostřed přístrojovky dvanáctipalcový dotykový displej. Vnitřek oživují klasické detaily v novém podání, typické vroubkování ovladačů je v EXP 10 tvořeno kombinací oceli a mědi. Odkazem na tradice je třeba klasický ciferník otáčkoměru.

Bentley neprozradil, co se skrývá pod kapotou, omezil se na prohlášení, že má jít o hybridní ústrojí. U Bentleye samozřejmě musí spolupracovat s elektromotorem benzinový motor, britský aristokrat by se přece nešpinil s naftou. Magazín Autoexpress už spekuluje o případné produkční verzi, která by mohla dostat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo z Continentalu GT.

„Zatím jsme neuvažovali ani o motoru ani o platformě,“ uvedl pro Autoexpress šéfinžených Bentleye Rolf Frech. Podle vývojáře by pro vůz byla vzhledem k velikosti a architektuře vhodná platforma MSB koncernu Volkswagen pro auta s pohonem zadních kol a motorem vepředu. Šéfdesignér Bentleye Luc Donckerwolke (kdysi maloval škodovky) už prozradil, že designéři a vývojáři na nejnovějším konceptu spolupracovali velmi intenzivně od samého začátku. „Toto auto je perfektní harmonií mezi formou a funkcí,“ dodal designér.

Bentley EXP 10 Speed 6

Designéři vymysleli, že by se rychlík od Bentleye startoval pomocí tlačítka, které je umístěné na asymetricky tvarované hlavici voliče automatické převodovky. Hlavice je vyrobena z kombinace hliníku, mědi a třešňového dřeva.

EXP 10 je čistě dvoumístný, za předními sedadly je na dvě části rozdělený prostor, který vyplňuje čtveřice na míru ušitých zavazadel.

Autor:


Témata: Bentley


Nejčtenější

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Opel Astra 1.6 CDTI 2016 ·
Opel Astra 1.6 CDTI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 12 699 km, diesel
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.