Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězda autosalonu v Ženevě Bentley EXP 10 je zhmotněním rychlosti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - To zelené kupé je jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Vypadá skvěle, naživo mnohem lépe než na fotkách. Dechberoucího svalovce se Bentleyi podařilo utajit do posledních hodin před otevřením autosalonu.

Je také mnohem menší, než působí z obrázků a také je mnohem méně opulentní oproti zvyklostem Bentleye. Krásný, nápaditě a odvážně tvarovaný koncept je rychlý už na pohled, i když podle všeho nemá v útrobách motor.

EXP 10 Speed 6, jak se koncept Bentleye jmenuje, oblékl nejtypičtější barvu ostrovních sporťáků, tedy British Racing Green.

Bentley EXP 10 Speed 6

Britský svalovec má skvěle vyvážené proporce, ale není to umírněný design. Je odvážný, svalnatý, výrazný. Hlavně přední světla nejprve překvapí, ale nakonec se do nich zakoukáte. Na malém kupátku hrají vysportované svaly blatníků a v nich nepřehlédnutelná kola. Šperky jsou mřížka masky chladiče, koncovky výfuku, madla dveří a boční ventilační otvory vyrobené metodou 3D tisku.

Bentley je tradiční britská značka proslavená závodními úspěchy, takže slovo speed, což znamená anglicky rychlost, je pro ni typické. Proto ho do názvu dostal i nový koncept. „Mohla by to v budoucnu být další modelová řada nabízená vedle modelů Continental GT,“ říká Wolfgang Dürheimer, výkonný ředitel Bentley Motors.

Fotogalerie

V klasicky tvarovaném interiéru čalouněném medovou kůží Poltrona Frau trůní uprostřed přístrojovky dvanáctipalcový dotykový displej. Vnitřek oživují klasické detaily v novém podání, typické vroubkování ovladačů je v EXP 10 tvořeno kombinací oceli a mědi. Odkazem na tradice je třeba klasický ciferník otáčkoměru.

Bentley neprozradil, co se skrývá pod kapotou, omezil se na prohlášení, že má jít o hybridní ústrojí. U Bentleye samozřejmě musí spolupracovat s elektromotorem benzinový motor, britský aristokrat by se přece nešpinil s naftou. Magazín Autoexpress už spekuluje o případné produkční verzi, která by mohla dostat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo z Continentalu GT.

„Zatím jsme neuvažovali ani o motoru ani o platformě,“ uvedl pro Autoexpress šéfinžených Bentleye Rolf Frech. Podle vývojáře by pro vůz byla vzhledem k velikosti a architektuře vhodná platforma MSB koncernu Volkswagen pro auta s pohonem zadních kol a motorem vepředu. Šéfdesignér Bentleye Luc Donckerwolke (kdysi maloval škodovky) už prozradil, že designéři a vývojáři na nejnovějším konceptu spolupracovali velmi intenzivně od samého začátku. „Toto auto je perfektní harmonií mezi formou a funkcí,“ dodal designér.

Bentley EXP 10 Speed 6

Designéři vymysleli, že by se rychlík od Bentleye startoval pomocí tlačítka, které je umístěné na asymetricky tvarované hlavici voliče automatické převodovky. Hlavice je vyrobena z kombinace hliníku, mědi a třešňového dřeva.

EXP 10 je čistě dvoumístný, za předními sedadly je na dvě části rozdělený prostor, který vyplňuje čtveřice na míru ušitých zavazadel.

Autor:




Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.