Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejkrásnější interiér snoubí komfort, modernu a art-deco

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Pařížský autosalon končí. Brány výstaviště u Porte de Versailles se zavřou v neděli 16. října naposledy. Tradičně se chtěly na domácím autosalonu vytáhnout francouzské automobilky. Citroën přivezl parádní koncept, který zdobí nejkrásnější interiér letošního autosalonu.

Citroen CXperience Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Svým jménem Cxperience upozorňuje na vytříbenou aerodynamiku, která zdobila ladné nadčasové velké citroëny minulosti. Pozornost ale zaslouží také interiér.

Kdo ví, jak to ti Francouzi dělají. Vnitřky velkých konceptů Citroënu si v průběhu desetiletí obdivuhodně zachovávají kontinuitu. Spíš než sportovnost a eleganci v nich najdeme extravagantní nadčasovost říznutou stylem designem futuristických obýváků sedmdesátých let (zapomeňte ale na obývací stěnu ze sektorového nábytku u tchyně).

Ten čtyřmístný citrónově žlutý v nejaktuálnějším počinu designérů značky je tak trochu ve stylu art-deco. Dovnitř vás pozvou dveře otvírané od sebe jako u almary, o čemž sní bez úspěchu designéři už desítky let. Až na pár výjimek a netradičních snaživých řešení je konstruktéři s těmito nápady posílají zpátky snít do studia. Toto řešení totiž totiž nelze smysluplně skloubit s požadavky na ochranu posádky a s ní související tuhost karoserie.

Křiklavá barva ladící s dřevěnými doplňky, na pohled jednoduché, ale velmi rafinované tvary a do posledního detailu vycizelovaná křesla vypadají skvěle. K tomu pár chytrých nápadů, odkazů na minulost (třeba obruč volantu uchycená na jediném rameni) a spousta moderních technologií. Kromě volantu nenajdete žádný mechanický ovladač, designéři vše uklidili do menu infotainmentu, obsluhovaného obří devatenáctipalcovou televizí vévodící přístrojovce. Zrcátka nahradily kamery, kapličku přístrojů pod volantem zastupuje průhledový head-up displej.

Fotogalerie

CXperience je samozřejmě jen rozmáchlé designérské cvičení. Ozývají se ale spekulace, že by mohl být stopou naděje, že to Citroën v kategorii velkých avantgardních limuzín, kterými se proslavil, úplně nebalí. Prý by z jeho nápadů mohl čerpat nástupce charismatické C5 a neopakovatelně odvážné C6.

Luxusní, ladně elegantní koncept je dlouhý 4,85 metru, široký dva a vysoký jen 1,37 metru. Ohromující je třímetrový rozvor, který otevírá prostor pro hrátky interiérových snílků.

V pohonu hraje důležitou roli elektromotor, bez toho se už dnes koncepty na autosalonech ani neodvažují ukázat. Lépe řečeno hybridní soustrojí benzinového motoru a elektromotoru (ten je integrovaný do osmistupňové automatické převodovky). Tyto dva motory motory roztáčí přední dvaadvacetipalcová kola, druhý elektromotor obsluhuje ta zadní. Auto má tedy pohon všech kol bez mechanického propojení přední a zadní nápravy. Celkový výkon pohonu auta je 300 koní. Na elektřinu uloženou v 13kWh akumulátorech ujede CXperience 60 kilometrů.

CXperience představuje nové pojetí jízdního komfortu, které museli vymyslet konstruktéři značky poté, co opustila proslavené hydropneumatické odpružení dávající citroënům charakteristickou houpavost (více čtěte zde).

Křišťálová Lupa 2016




Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Maserati Merak
Maserati Merak

r.v. 1974, naj. 30 215 km, benzín
1 796 850 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.