Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejkrásnější interiér snoubí komfort, modernu a art-deco

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Pařížský autosalon končí. Brány výstaviště u Porte de Versailles se zavřou v neděli 16. října naposledy. Tradičně se chtěly na domácím autosalonu vytáhnout francouzské automobilky. Citroën přivezl parádní koncept, který zdobí nejkrásnější interiér letošního autosalonu.

Citroen CXperience Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Svým jménem Cxperience upozorňuje na vytříbenou aerodynamiku, která zdobila ladné nadčasové velké citroëny minulosti. Pozornost ale zaslouží také interiér.

Kdo ví, jak to ti Francouzi dělají. Vnitřky velkých konceptů Citroënu si v průběhu desetiletí obdivuhodně zachovávají kontinuitu. Spíš než sportovnost a eleganci v nich najdeme extravagantní nadčasovost říznutou stylem designem futuristických obýváků sedmdesátých let (zapomeňte ale na obývací stěnu ze sektorového nábytku u tchyně).

Ten čtyřmístný citrónově žlutý v nejaktuálnějším počinu designérů značky je tak trochu ve stylu art-deco. Dovnitř vás pozvou dveře otvírané od sebe jako u almary, o čemž sní bez úspěchu designéři už desítky let. Až na pár výjimek a netradičních snaživých řešení je konstruktéři s těmito nápady posílají zpátky snít do studia. Toto řešení totiž totiž nelze smysluplně skloubit s požadavky na ochranu posádky a s ní související tuhost karoserie.

Křiklavá barva ladící s dřevěnými doplňky, na pohled jednoduché, ale velmi rafinované tvary a do posledního detailu vycizelovaná křesla vypadají skvěle. K tomu pár chytrých nápadů, odkazů na minulost (třeba obruč volantu uchycená na jediném rameni) a spousta moderních technologií. Kromě volantu nenajdete žádný mechanický ovladač, designéři vše uklidili do menu infotainmentu, obsluhovaného obří devatenáctipalcovou televizí vévodící přístrojovce. Zrcátka nahradily kamery, kapličku přístrojů pod volantem zastupuje průhledový head-up displej.

Fotogalerie

CXperience je samozřejmě jen rozmáchlé designérské cvičení. Ozývají se ale spekulace, že by mohl být stopou naděje, že to Citroën v kategorii velkých avantgardních limuzín, kterými se proslavil, úplně nebalí. Prý by z jeho nápadů mohl čerpat nástupce charismatické C5 a neopakovatelně odvážné C6.

Luxusní, ladně elegantní koncept je dlouhý 4,85 metru, široký dva a vysoký jen 1,37 metru. Ohromující je třímetrový rozvor, který otevírá prostor pro hrátky interiérových snílků.

V pohonu hraje důležitou roli elektromotor, bez toho se už dnes koncepty na autosalonech ani neodvažují ukázat. Lépe řečeno hybridní soustrojí benzinového motoru a elektromotoru (ten je integrovaný do osmistupňové automatické převodovky). Tyto dva motory motory roztáčí přední dvaadvacetipalcová kola, druhý elektromotor obsluhuje ta zadní. Auto má tedy pohon všech kol bez mechanického propojení přední a zadní nápravy. Celkový výkon pohonu auta je 300 koní. Na elektřinu uloženou v 13kWh akumulátorech ujede CXperience 60 kilometrů.

CXperience představuje nové pojetí jízdního komfortu, které museli vymyslet konstruktéři značky poté, co opustila proslavené hydropneumatické odpružení dávající citroënům charakteristickou houpavost (více čtěte zde).

Křišťálová Lupa 2016




Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.