VIDEO: Nechte se zhypnotizovat Citroënem Numéro 9

  • 75
Čína bude pro některé tradiční automobilky brzo trhem číslo jedna. Svou budoucnost si tak maluje i Citroën. A tak se na tamní trh soustřeďuje stále důrazněji. Koncept pro autosalon v Pekingu to dokazuje. Možná už na podzim tento futuristický koráb dorazí jako další z řady DS.

Velikostí a majestátem se hypnotizující koncept Číslo 9 (francouzsky Numéro 9) hrne mezi velké luxusní limuzíny, jen typ karoserie - jak je už u futuristických citroënů zvykem - je nezařaditelný.

Citroën Numéro 9

Koncept s třímetrovým rozvorem je 493 cm dlouhý, 127 cm nízký a 194 cm široký hatchback protáhlý stejně jako u právě uváděného modelu DS5 do sportovního kombíku ve stylu shooting brake.

Jak je už dnes u konceptů zvykem, hraje v jeho pohonu výraznou roli elektromotor. U koncernu PSA, kam Citroën patří, si ještě vymysleli speciální architekturu Hybrid4, ve které spalovací motor - v případě "devítky" je to přeplňovaná benzinová šestnáctistovka (225 k, 275 Nm) - pohání přední jedenadvacetipalcová kola a na zadní nápravě je usazený elektromotor (70 k a 200 Nm). Do této modulární architektury ale mohou konstruktéři zahrnout i nafťák, jak to udělali u sériových modelů Peugeotu (3008, 508) a Citroënu DS5. Díky specifické konstrukci nabídne pohon všech kol, anebo může řidič využívat i pohon jednotlivých náprav zvlášť.

S celkovým výkonem 295 koní se rozfrčí tento vesmírný koráb na kolech na stovku za 5,4 sekundy a maximálně ukáže tachometr 244 km/h.

Citroën Numéro 9

Spotřeba 1,7 l/100 km bude dosažitelná asi jen v laboratoři, reálný život bude o tři čtyři litry dražší. Numéro 9 je takzvaný Full Hybrid Plug-in, což znamená, že může jet až 50 km jen na elektřinu s vypnutým benziňákem a li-ion baterky může dobít za tři a půl hodiny ze zásuvky.

Citroën pluje na aktivním hydraulikou odpruženém podvozku. Za pozornost stojí design kol připomínající turbínu. To napomáhá lepšímu průtoku vzduchu kolem podběhu kol. Což napomáhá spoření paliva a snižuje hluk.

Devítka ukazuje hned tři nové modely

"Tento koncept je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady," uvádí Citroën. Má to být středně velký sedan, SUV a luxusní velká limuzína.

Citroën Numéro 9

A ještě se chlubí, že řada DS, tvořená modely DS3, DS4 a DS5, zaznamenala dva roky po uvedení na trh již více než 200 000 prodaných kusů. Hlavně Francouzi jsou z nových stylových citroënů nadšení. Francouzský autoserver Caradisiac píše, že za loňský rok prodala automobilka na domácím trhu 13 300 "dé-esek", což znamená, že dražší řada francouzského výrobce předběhla BMW s Mercedesem. Je ovšem pravda, že tyto značky neloví ve stejném revíru...

Kdo chce snový koncept, který Citroën přetaví do modelu DS9, vidět naživo, musí vyrazit na autosalon do Pekingu, který se pro veřejnost otevře 25. dubna. Snad tam také tento koncept otevřou - v sérii parádních fotek, kterou Citroën "devítce" nadělil, zatím není jediný pohled do interiéru...