Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept E-Up! ukazuje bratislavský minivolkswagen. Bude z něj i škodovka

  13:40aktualizováno  13:40
Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) - V roce 2011 odstartuje ve slovenské továrně Volkswagenu výroba miniaut. Kromě značky VW ponesou také loga Škody a Seatu. Jak by miniauta z Bratislavy měly vypadat naznačuje elektrický koncept E-Up!.

VW E-Up | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu koncept E-Up! Citronově žlutý elektromobil se představí v sériové produkci v roce 2013, ještě o dva roky dřív se představí verze s klasickým spalovacím motorem.

E-Up! ukazuje třídveřovou variantu celé rodiny malých volkswagenů, nazvanou symbolicky "New Small Family". Kromě znaku německé automobilky ponesou její členové také značku Škody a Seatu.

Elektromobil má 40kilowattový elektromotor (krátkodobě umí dodat dokonce 60 kW), který zásobují energií v podlaze uložené li-ion akumulátory (18 kWh) zajišťující 130kilometrový rádius. Dobíjet se bude z domácí zásuvky nebo na speciálních dobíjecích místech. Rychlonabíjení dodá 80 % energie za jedinou hodinu. Volkswagení miniatura má na délku 3,19 metru (šířka 1,64, výška 1,47 a rozvor 2,19 metru) a váží 1 085 kilogramů. Přední kola přenáší 210 newtonmetrů kroutícího momentu.

Koncept prozrazující podobu bratislavského minivolkswagenu umí jet maximálně 135kilometrovou rychlostí, z nuly na padesátku vyrazí za 3,5 sekundy a na stovce je za 11 sekund po startu.

VW E-Up

VW E-Up má podobný design ale docela jinou architekturu než původní Up!, který se ve Frankfurtu představil před dvěma roky. Původní koncept měl totiž poháněná zadní kola a motor u zadní nápravy, pro nový Up konstruktéři zvolili dnes oblíbenější řešení "vše vpředu" (motor i poháněná náprava).

Interiér má uspořádání 3+1, což znamená, že za řidičem zbude místo pouze pro dítě. Spolujezdec má sedadlo posunuté vůči tomu řidičovu o pár centimetrů vpřed, takže se za něj vejde další dospělý. Do kufru se vejde 85 litrů, když se sklopí zadní sedadla, nacpete do upu až po střechu 520 litrů. Sklápět lze i opěradlo sedadla spolujezdce, to se pak do volkswagenovské miniatury naloží až dva metry dlouhý náklad.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.