Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Souboj elektrických géniů začíná. Faraday Future chce oslabit Teslu

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po Tesle přichází další společnost, která sídlí v Kalifornii, jmenuje se po významném vědci a i ona chce změnit svět elektrických aut. Koncept elektrického supersportu FFZERO1, je první vlaštovkou začínajícího konkurenčního boje.

Faraday Future FFZERO1 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Jedním z nejvýznamnějších objevitelů na poli elektřiny byl Angličan Michael Faraday, který žil v letech 1791 až 1867. Z dlouhého seznamu jeho zásluh je nejdůležitější odhalení principů elektromagnetismu a vytvoření teoretického základu pro fungování elektromotoru.

Fotogalerie

Vypůjčit si jméno tohoto vynálezce proto bylo pro společnost, která se chce vymezit vůči Tesla Motors, logickou volbou. Nová firma se jmenuje Faraday Future, sídlí nedaleko Los Angeles v bývalém vývojovém centru Nissanu a svoji továrnu staví v americkém státě Nevada, nedaleko Las Vegas.

Faraday Future bude operovat pod značkou FF a chystá hned několik různých modelů. Tajemstvím úspěchu má být modulární platforma Variable Platform Architecture (VPA), jejíž princip spočívá v umístění bateriových modulů do podlahy vozu mezi jeho nápravy.

Použitím většího množství těchto modulů se zvětší rozvor, takže bude možné postavit větší auto s vyšší celkovou kapacitou baterií. Společnost hodně sází právě na kapacitu, respektive energetickou hustotu baterií, proto také do svého týmu přetáhla řadu inženýrů od Tesla Motors.

Faraday Future FFZERO1

Aby značka demonstrovala potenciál svých technologií, vytvořila na platformě VPA koncept supersportu FFZERO1. Futuristickou karoserii s jednomístným kokpitem navrhl šéfdesignér Richard Kim, který je autorem BMW i3 a i8. Nejde přitom o čistě designové cvičení, Faraday Future nevylučuje malosériovou výrobu. V takovém případě by měl elektrický supersport 1 000 koní, na stovku by zrychlil za tři sekundy a nejrychleji by jel 320 km/h.

Světovou premiéru měl na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, podruhé je k vidění na pekingském autosalonu. Obě místa jsou pro vznikající automobilku velmi důležitá, USA a Čínu totiž považuje za trhy s největším potenciálem.

Svůj první sériový vůz chce začít vyrábět v roce 2017, nebude to ale supersport. Faraday Future se navzdory charakteru svého prvního konceptu chce zaměřit hlavně na elektromobily pro běžné použití.

Autoři:




Nejčtenější

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.