Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Souboj elektrických géniů začíná. Faraday Future chce oslabit Teslu

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po Tesle přichází další společnost, která sídlí v Kalifornii, jmenuje se po významném vědci a i ona chce změnit svět elektrických aut. Koncept elektrického supersportu FFZERO1, je první vlaštovkou začínajícího konkurenčního boje.

Faraday Future FFZERO1 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Jedním z nejvýznamnějších objevitelů na poli elektřiny byl Angličan Michael Faraday, který žil v letech 1791 až 1867. Z dlouhého seznamu jeho zásluh je nejdůležitější odhalení principů elektromagnetismu a vytvoření teoretického základu pro fungování elektromotoru.

Fotogalerie

Vypůjčit si jméno tohoto vynálezce proto bylo pro společnost, která se chce vymezit vůči Tesla Motors, logickou volbou. Nová firma se jmenuje Faraday Future, sídlí nedaleko Los Angeles v bývalém vývojovém centru Nissanu a svoji továrnu staví v americkém státě Nevada, nedaleko Las Vegas.

Faraday Future bude operovat pod značkou FF a chystá hned několik různých modelů. Tajemstvím úspěchu má být modulární platforma Variable Platform Architecture (VPA), jejíž princip spočívá v umístění bateriových modulů do podlahy vozu mezi jeho nápravy.

Použitím většího množství těchto modulů se zvětší rozvor, takže bude možné postavit větší auto s vyšší celkovou kapacitou baterií. Společnost hodně sází právě na kapacitu, respektive energetickou hustotu baterií, proto také do svého týmu přetáhla řadu inženýrů od Tesla Motors.

Faraday Future FFZERO1

Aby značka demonstrovala potenciál svých technologií, vytvořila na platformě VPA koncept supersportu FFZERO1. Futuristickou karoserii s jednomístným kokpitem navrhl šéfdesignér Richard Kim, který je autorem BMW i3 a i8. Nejde přitom o čistě designové cvičení, Faraday Future nevylučuje malosériovou výrobu. V takovém případě by měl elektrický supersport 1 000 koní, na stovku by zrychlil za tři sekundy a nejrychleji by jel 320 km/h.

Světovou premiéru měl na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, podruhé je k vidění na pekingském autosalonu. Obě místa jsou pro vznikající automobilku velmi důležitá, USA a Čínu totiž považuje za trhy s největším potenciálem.

Svůj první sériový vůz chce začít vyrábět v roce 2017, nebude to ale supersport. Faraday Future se navzdory charakteru svého prvního konceptu chce zaměřit hlavně na elektromobily pro běžné použití.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Transit 2.2 TDCi 2008 ·
Ford Transit 2.2 TDCi 2008 ·

r.v. 2008, naj. 125 705 km, diesel
131 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.