Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudba budoucnosti: netradiční motorka Kawasaki J má čtyři kola

  9:47aktualizováno  9:47
Natahuje se a rozšiřuje podle rychlosti, kterou jedete, a místo řidítek má dvě páky. Podivný koncept doplňují dva elektromotory a jediné, co symbolizuje značku Kawasaki, je tradiční zelená barva. Vypadá takto budoucnost motocyklů?

Koncept Kawasaki J | foto: Kawasaki

Bezpečnost je poslední dobou hlavním tématem nejen českých silnic, ale celého světa. A do této koncepce klasické motocykly přece jen nezapadají. Začínají se tak objevovat zajímavé koncepty, které přinášejí emoce spojené s jízdou na motorce, ale zároveň bezpečnost, kterou poskytují dvě stopy. Jedním z nich je i koncept Kawasaki J, který japonská značka představila v Tokiu.

Fotogalerie

Motocykly se čtyřmi koly už tu byly, ale Kawasaki přichází se zcela jedinečnou koncepcí. Motorka má totiž proměnnou geometrii, která se mění v závislosti na aktuální rychlosti stroje.

Pokud jedete pomalu po městě, motorka se zkrátí a kola se roztáhnou do stran. Ale jakmile zrychlíte, motorka se prodlouží, sníží a kola se přisunou k sobě. Vy tak máte ideální sportovní a aerodynamickou pozici.

Netradiční je také ovládání. Namísto klasických řídítek jsou tu dvě páky, které ovládají dvě nezávisle zavěšená kola na výkyvných ramenech. Na každém z nich je brzdový kotouč.

Koncept Kawasaki J

Koncept Kawasaki J

Dvojice zadních kol bude poháněna elektromotorem, který zásobuje buďto baterie, nebo palivové články umístěné uprostřed stroje se zajímavým nasvícením v zelené barvě.

Než se tato Kawa bude prohánět po silnicích, si budeme muset ještě pár let počkat, ale budoucnost je to rozhodně zajímavá.

Autoři:




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Další z rubriky

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Skútr Čezeta
Skútr Čezeta jezdil i v USA. A doktor Potužník ho přirovnal k tanku

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

Ducati Multistrada 950
Českou motorkou roku je italské SUV

Italský crossover Ducati Multistrada 950 učaroval české motocyklové veřejnosti do té míry, že hlas lidu zcela převálcoval názor odborné poroty a vynesl v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.