Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudba budoucnosti: netradiční motorka Kawasaki J má čtyři kola

  9:47aktualizováno  9:47
Natahuje se a rozšiřuje podle rychlosti, kterou jedete, a místo řidítek má dvě páky. Podivný koncept doplňují dva elektromotory a jediné, co symbolizuje značku Kawasaki, je tradiční zelená barva. Vypadá takto budoucnost motocyklů?

Koncept Kawasaki J | foto: Kawasaki

Bezpečnost je poslední dobou hlavním tématem nejen českých silnic, ale celého světa. A do této koncepce klasické motocykly přece jen nezapadají. Začínají se tak objevovat zajímavé koncepty, které přinášejí emoce spojené s jízdou na motorce, ale zároveň bezpečnost, kterou poskytují dvě stopy. Jedním z nich je i koncept Kawasaki J, který japonská značka představila v Tokiu.

Fotogalerie

Motocykly se čtyřmi koly už tu byly, ale Kawasaki přichází se zcela jedinečnou koncepcí. Motorka má totiž proměnnou geometrii, která se mění v závislosti na aktuální rychlosti stroje.

Pokud jedete pomalu po městě, motorka se zkrátí a kola se roztáhnou do stran. Ale jakmile zrychlíte, motorka se prodlouží, sníží a kola se přisunou k sobě. Vy tak máte ideální sportovní a aerodynamickou pozici.

Netradiční je také ovládání. Namísto klasických řídítek jsou tu dvě páky, které ovládají dvě nezávisle zavěšená kola na výkyvných ramenech. Na každém z nich je brzdový kotouč.

Koncept Kawasaki J

Koncept Kawasaki J

Dvojice zadních kol bude poháněna elektromotorem, který zásobuje buďto baterie, nebo palivové články umístěné uprostřed stroje se zajímavým nasvícením v zelené barvě.

Než se tato Kawa bude prohánět po silnicích, si budeme muset ještě pár let počkat, ale budoucnost je to rozhodně zajímavá.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.