Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudba budoucnosti: netradiční motorka Kawasaki J má čtyři kola

  9:47aktualizováno  9:47
Natahuje se a rozšiřuje podle rychlosti, kterou jedete, a místo řidítek má dvě páky. Podivný koncept doplňují dva elektromotory a jediné, co symbolizuje značku Kawasaki, je tradiční zelená barva. Vypadá takto budoucnost motocyklů?

Koncept Kawasaki J | foto: Kawasaki

Bezpečnost je poslední dobou hlavním tématem nejen českých silnic, ale celého světa. A do této koncepce klasické motocykly přece jen nezapadají. Začínají se tak objevovat zajímavé koncepty, které přinášejí emoce spojené s jízdou na motorce, ale zároveň bezpečnost, kterou poskytují dvě stopy. Jedním z nich je i koncept Kawasaki J, který japonská značka představila v Tokiu.

Fotogalerie

Motocykly se čtyřmi koly už tu byly, ale Kawasaki přichází se zcela jedinečnou koncepcí. Motorka má totiž proměnnou geometrii, která se mění v závislosti na aktuální rychlosti stroje.

Pokud jedete pomalu po městě, motorka se zkrátí a kola se roztáhnou do stran. Ale jakmile zrychlíte, motorka se prodlouží, sníží a kola se přisunou k sobě. Vy tak máte ideální sportovní a aerodynamickou pozici.

Netradiční je také ovládání. Namísto klasických řídítek jsou tu dvě páky, které ovládají dvě nezávisle zavěšená kola na výkyvných ramenech. Na každém z nich je brzdový kotouč.

Koncept Kawasaki J

Koncept Kawasaki J

Dvojice zadních kol bude poháněna elektromotorem, který zásobuje buďto baterie, nebo palivové články umístěné uprostřed stroje se zajímavým nasvícením v zelené barvě.

Než se tato Kawa bude prohánět po silnicích, si budeme muset ještě pár let počkat, ale budoucnost je to rozhodně zajímavá.

Autoři:




Nejčtenější

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Další z rubriky

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

Skútr Čezeta
Ikonický skútr zvaný Prase: jezdil v USA, vyráběli ho i na Zélandu

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

Honda X-ADV
První jízda s off-road skútrem: Honda X-ADV jsou tři motorky v jedné

Když se před časem objevila hrubá skica stroje, který vzdáleně připomínal cosi jako terénní skútr, bylo jasné, že s touhle věcí by mohla být legrace. Před půl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.