Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudba budoucnosti: netradiční motorka Kawasaki J má čtyři kola

  9:47aktualizováno  9:47
Natahuje se a rozšiřuje podle rychlosti, kterou jedete, a místo řidítek má dvě páky. Podivný koncept doplňují dva elektromotory a jediné, co symbolizuje značku Kawasaki, je tradiční zelená barva. Vypadá takto budoucnost motocyklů?

Koncept Kawasaki J | foto: Kawasaki

Bezpečnost je poslední dobou hlavním tématem nejen českých silnic, ale celého světa. A do této koncepce klasické motocykly přece jen nezapadají. Začínají se tak objevovat zajímavé koncepty, které přinášejí emoce spojené s jízdou na motorce, ale zároveň bezpečnost, kterou poskytují dvě stopy. Jedním z nich je i koncept Kawasaki J, který japonská značka představila v Tokiu.

Fotogalerie

Motocykly se čtyřmi koly už tu byly, ale Kawasaki přichází se zcela jedinečnou koncepcí. Motorka má totiž proměnnou geometrii, která se mění v závislosti na aktuální rychlosti stroje.

Pokud jedete pomalu po městě, motorka se zkrátí a kola se roztáhnou do stran. Ale jakmile zrychlíte, motorka se prodlouží, sníží a kola se přisunou k sobě. Vy tak máte ideální sportovní a aerodynamickou pozici.

Netradiční je také ovládání. Namísto klasických řídítek jsou tu dvě páky, které ovládají dvě nezávisle zavěšená kola na výkyvných ramenech. Na každém z nich je brzdový kotouč.

Koncept Kawasaki J

Koncept Kawasaki J

Dvojice zadních kol bude poháněna elektromotorem, který zásobuje buďto baterie, nebo palivové články umístěné uprostřed stroje se zajímavým nasvícením v zelené barvě.

Než se tato Kawa bude prohánět po silnicích, si budeme muset ještě pár let počkat, ale budoucnost je to rozhodně zajímavá.

Autoři:




Nejčtenější

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Další z rubriky

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Václav Parus
Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně...  celý článek

BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
OBRAZEM: Dvoukolová raketa, na kterou je lepší mít zbrojní pas

Kde jsou ty časy, kdy motocyklové značky usilovaly o překonání poměru výkonu 1 koňské síly na 1 kilogram hmotnosti. Moderní superbiky už běžně dosahují přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.