Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept od Subaru: kupé nebo sedan?

  10:46aktualizováno  10:46
Zástupci automobilky ji lišácky nazvali Gran Utility Turismo - tedy cosi jako rallye MPV. Svalnatý sedan, který svými majestátně rozmáchlými liniemi zrůrazňujícími dynamičnost vozu umně kamufluje přítomnost druhého páru dveří. Pod kapotou se překvapení nekoná - osvědčená a úspěšná koncepce motoru typu boxer, jehož výkon přenášejí na silnici všechna čtyři kola je uplatněna i v B11S.
Koncept Subaru B11S zepředu

Koncept Subaru B11S zepředu | foto: Subaru

Design
Vysoké boky vozu, podporují kupé-vzhled a především dávají Subaru B11S nutnou příchuť bezpečnosti a sportovního ducha.  Přední části dominuje rozměrný chladič evokující tvar letecké turbiny.

Řešení od sebe se otevírajících dveří, v poslední době velmi populární usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Dalšim dominantním prvkem karoserie jsou rozměrné nárazníky plynuje navazující na prahové lišty dveří.

Zaujmou i paprsková "jedenadvecetipalcová" kola, vpředu obutá do pneumatik 275|35, vzadu pak do 325|30.

Interiér
S bílou barvou karoserie kontrastuje interiér vyvedený v barvě Subaru vlastní - modré. Uvnitř nabízí tento kupé-sedan dostatek prostoru a pohodlí čtyřem dospělým cestujícím. Do detailu zpracovaný interiér poskytne řidiči a spolujezdcům všechny myslitelné vymoženost moderní techniky, které mohou zpříjemnit cestování, kvalitní audiosoustavou počínaje a satelitní navigací GPS konče.

400 koní pod kapotou
Pozadu za sportovním a dynamickým designem není ani pohonná jednotka. Agregát ukrytý pod kapotou využívá klasickou architekturu boxer s šesti válci umístěnými proti sobě. Třílitrový šestiválec biturbo "trhá silnici" výkonem 294 kW (400 koní), maximální točivý moment činí 55O Nm. Motor spolupracuje s elektrohydraulickou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Pohon, pro Subaru klasický 4x4, využívá nově vyvinutý systém  VTD, který má za úkol co nejefektivněji rozdělovat sílu 400 koní na všechna kola. Za ideálních podmínek je 35% výkonu přeneseno na přední a 65% na zadní nápravu.

Subaru B11S

motor šestiválec boxer s dvěma turbodmychadly
obsah 3000 ccm
max. výkon 294 kW/400 koní
max. toč. moment 550 Nm
délka 4758 mm
šířka 1935 mm
výška 1370 mm
rozvor 2800 mm

Autoři:


Témata: silnice, Subaru


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.