Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept pro Moskvu: Mazda Kazamai

aktualizováno 
Bílá mazda, kterou prý designérům pomáhal malovat vítr, má být konceptem crossoveru ušitým na míru ruskému trhu, milujícímu terénní auta.

Futuristickým konceptem Mazda reaguje na rostoucí popularitu SUVček v Rusku. Kazamai prý také naznačuje, jakým směrem by se japonská automobilka vydala, kdyby chtěla začít vyrábět kompaktní crossover. "Hospodárný vůz dynamického vzezření má oslovit mladé, stále mobilnější ruské zákazníky z velkých měst, kteří si zakládají na vytříbeném osobním stylu," píše se v popisu moskevské studie.

S šířkou 1 930 mm a délkou 4 520 mm není kazamai o moc větší než současná Mazda3. Na výšku má čtyřmístný koncept metr a půl. Blyštivá kola mají průměr 22 palců.

Konstruktéři kladli důraz na šetření kil. Kapota, blok motoru i zavěšení jsou vyrobeny z hliníku nebo z jeho slitin, k dalšímu snížení hmotnosti přispěly plastové vnější panely karoserie nebo kryt motoru ze stejného materiálu. Kazamai je díky tomu asi o 100 kilogramů lehčí než jiné srovnatelné koncepty.

O pohon se stará benzinový dvoulitr opatřený přímým vstřikováním benzinu, vycházející z agregátu Mazdy CX-7. Výkon motoru přenáší na všechna čtyři kola šestistupňová automatická převodovka.

Mazda Kazamai v číslech
délka x šířka x výška x rozvor  (mm) 4 520 x 1 930 x 1 500 x 2 780
motor zážehový DISI 2,0 l
převodovka šestistupňová automatická
podvozek vpředu náprava MacPherson, vzadu víceprvková
pneumatiky 265/45 R22

***
Kategorie vozidel pro volný čas (SUV) je jedním z největších segmentů trhu v Rusku. V roce 2007 náležel na tamním trhu sportovně-užitkovým autům tržní podíl ve výši 20 procent. V letech 2004 až 2007 tento segment expandoval o 44 procent, podobný vývoj se očekává i ve střednědobém horizontu.

"Sportovní crossover Mazda CX-7 se v Rusku prodává méně než rok, a přesto zde již nalezl více než 7 900 nových majitelů – zdaleka nejvíce v celé Evropě," uvádí Mazda.
***

Autor:


Témata: Evropa, Rusko, Mazda, Moskva


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.