Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept S - Suzuki vystoupilo ze svého stínu

  12:09aktualizováno  12:09
Suzuki se s conceptem-S opravdu vytáhlo. Studie nového sportovního kompaktu je zajímavým příslibem do budoucna - v případě, že by se nakonec dostala do výroby, mohla by zcela jistě ohrozit pozice evropských minivozů s nejsilnějšími motory ve stylu GTi.

Sportovní překvapení od Suzuki je dlouhé pouhých 3,65 metru. Co ale designéři ubrali na délce, přidali do šíře. Zde lze naměřit 1,73 metru, což je hodnota přesahující šířku většiny čtyřmetrových vozů. Tyto dimenze spolu s nízkoprofilovými osmnáctipalcovými pneumatikami dle Suzuki zajišťují nevídanou stabilitu.

Také po designové stránce je concept-S ryze sportovní záležistostí. Toto potvrzuje nejen boční profil, ale zejména detaily přední a zadní partie. Na zádi, která působí odvážně subtilním dojmem třílitrového sporťáku, umístili designéři dva výfuky s chromovanými koncovkami, každý na jednu stranu. Při pohledu na příď upoutají kromě velkého znaku "es" svislé přední reflektory, jejichž tvar zasahuje nahoře daleko do blatníků. Monstrózním dojmem působí i velký efektní prostor sání umístěný v dolní části předního nárazníku. Tolik vzduchu že potřebuje čtyřválcová šestnáctistovka?

Ano, concept-S je zatím osazen pouze motorem o obsahu 1,6 litru. O jeho výkonu se zatím výrobce nezmiňuje, ale lze předpokládat, že bude v relativně lehkém voze dostatečně živý.

Největší překvapení však Suzuki avizuje v interiéru. Veškerá důležitá ovládání jsou prý umístěna na volantu a řidič se tak po celou dobu může plně věnovat řízení. Na volantu se nachází i tlačítka řazení sekvenční převodovky, jež přenáší sílu motoru na všechna čtyři kola. Dotykové displaye, navigace přes internet či přehrávač skladeb ve formátu MP3 jsou též samozřejmostí. Více informací o conceptu-S přineseme v průběhu pařížského autosalonu, kde by vedení japonské firmy mohlo také naznačit šance vzhledné studie na budoucí reálnou existenci.

Autor:


Témata: pariz02, Suzuki


Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.