Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smart představil prcka s pohledem na hvězdy. Má projektor na kapotě

  8:06aktualizováno  8:06
Docela bláznivý koncept ukázal před pařížskou premiérou Smart. Malinké kupé ForStars představuje nový designový styl značky a zároveň novinka předvádí, co vše lze do auta nacpat. Tentokrát je to video projektor, s kterým si autokino udělá každý. Stačí bílá zeď.

Smart ForStars | foto: Smart

ForStars je koncept se vším všudy. Ale koncept docela důležitý, protože Smart si na něm testuje reakce veřejnosti na nový designový styl značky. A také ukazuje, že ve výrobním programu je místo i na trochu jiná autíčka než na tradiční dvoumístný model ForTwo.

Fotogalerie

Koncept navazuje na podobný vůz For-us, který Smart představil už začátkem roku americkému publiku. Základ je velmi podobný, tedy malé auto s prostorovým rámem, podobnou siluetou a elektrickým pohonem. Jenže americký For-us byl pick-upem, to evropský koncept ForStars je jakýmsi kupé, konkrétně SUC, což znamená Sports Utility Coupé.

Autíčko si zachovalo tradiční poznávací znak smartů, tedy kola v rozích karoserie a prostorový rám. Na délku měří 3,55 metru, což je o podstatných 0,8 metru víc než Smart ForTwo. Delší je samozřejmě i rozvor, opět o výrazných 0,6 metru, auto je i širší. Svou velikostí se proto nový koncept posouvá trochu jinam, než kam míří současná produkce Smartu. I tak ale forstars zůstává dvojmístným vozem.

Smart ForStars

Design je hodně agresivní, k čemuž přispívá i jasný červený lak karoserie, s kterým kontrastují karbonově černo-šedivé viditelné části rámu. Za zmínku stojí tvar přední masky, která je jakoby prohnutá dovnitř. Zajímavé jsou přední i zadní svítilny, v obou případech s téměř čtvercovým profilem. Celkově auto působí hodně sportovním a agresivním dojmem.

Protože koncept musí přinést něco extra, tak na Smartu ForStars najdeme obří panoramatickou střechu, která dala novince i jméno. Pasažéři se totiž mohou kochat pohledem na hvězdy. Jenže v přeneseném slova smyslu mohl výrobce ten pohled na hvězdy myslet i jinak. Auto totiž má na kapotě prolis, který skrývá video projektor. Ten samozřejmě míří vpřed, takže se stačí postavit před bílou zeď a ze smartu se stane auto kino.

Smart ForStars

Samotné filmy si posádka přinese v iPhonu, který se s projektorem propojí přes Bluetooth. Telefon se vkládá do míst, kde běžně bývá vnitřní zpětné zrcátko. A právě to telefon nahradí, obraz z kamer směřujících dozadu zamíří do iPhonu.

Čistě elektrický pohon pochází z modelu ForTwo Brabus Electric Drive. Motor poskytuje 60 kW výkonu a točivý moment 135 Nm. Maximální rychlost není závratná, rovná se přesně povolenému maximu v české dálniční síti. Ale to není příliš podstatné, elektromobily se zatím pro dálkové přesuny moc nehodí a pro městský či příměstský provoz bude mít koncept dostatečnou dynamiku.

Dojezd výrobce zatím neuvádí, u konceptu to není důležité, navíc v tomto případě jde hlavně o nový typ karoserie, respektive celého auta a nikoliv o prezentaci elektrického pohonu. Známe jen kapacitu lithium-iontových akumulátorů, která je 17,6 kWh.

Autor:






Nejčtenější

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.