Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zetor chystá nový traktor, oblékl ho krejčí Ferrari, slavný Pininfarina

  13:00aktualizováno  13:00
Rudý koncept s designem od Pininfariny - není to ferrari, je to zetor. Slavná česká značka traktorů představí na veletrhu Agritechnica v Hannoveru studii nového traktoru. Design je dílem slavného italského studia. Brněnská značka zatím ukázala obrázek siluety a detail nového traktoru.

Koncept nového traktoru Zetor s designem od studia Pininfarina | foto: Zetor

Jedno z nejslavnějších designérských studií světa se proslavilo hlavně auty (Pininfarina dnes míří do rukou indických investorů - čtěte zde). Ale jako všichni ostatní designéři bere i Pininfarina zakázky z jiných oborů. Studio usazené v Cambianu nedaleko Turína tak kromě aut navrhuje také jachty, interiéry, vlaky, doplňky, ale jeho designéři navrhli už i lyžáky nebo dron.

Jednou z nejnovějších kreací je traktor pro český Zetor. Firma se s konceptem nového stroje představí na veletrhu v Hannoveru.

Koncept nového traktoru Zetor s designem od studia Pininfarina

Koncept nového traktoru Zetor s designem od studia Pininfarina

Zetor se tímto krokem zařazuje mezi renomované výrobce traktorů, kteří patří k pravidelným zákazníků designérských studií. Konkurenční italské designstudio Italdesign má mezi tradičními zákazníky například výrobce traktorů Lamborghini a Deutz-Fahr.

Studio Pinifarina, které letos v květnu oslavilo 85. výročí, má pobočky v Itálii, Německu, Číně a USA. Mezi klienty má Ferrari, Alfu Romeo, BMW, Toyotu a další automobilky. Mezi další důležité klienty z jiných oborů patří Eurostar, Iveco nebo Prinoth. Spolupráce Pininfariny se Zetorem ovšem není první českou zakázkou slavného studia. Už před 11 lety se představila třetinková lahev Mattoni, kterou navrhli designéři z Cambiana.

Fotogalerie

Chystají se i další traktory

Designový směr a spolupráce s významným designovým studiem však nejsou jedinou novinkou, kterou Zetor plánuje v Německu uvést. Vystaveny budou prototypy traktorů, které budou v budoucnu rozšiřovat stávající produktové portfolio značky.

„Dále představíme prototypy nových strojů a poodhalíme tak aktuální směr vývoje značky. Prezentována bude i letošní novinka v našem portfoliu, tedy šestiválcový Zetor Crystal. S evropskou výstavou se zároveň zahajují oslavy 70 let existence značky,“ dodává Alexandr Kuchař ze Zetoru.

„Agritechnica je největší veletrh zemědělské techniky v Evropě, na který se vracíme opět po šesti letech,“ říká Margaréta Víghová, ředitelka komunikace. Výstava se bude konat od 10. do 14. listopadu.

„Cílem i nadále zůstává rozšíření modelových řad z aktuálních čtyř na šest, abychom obsáhli výkonnostní spektrum od 50 do 200 koní,“ doplňuje Adam Žert, ředitel prodeje a marketingu.

Zetor nyní nabízí modelové řady pojmenované Major, Proxima, Forterra a Crystal. Stroje jsou osazeny motory vlastní produkce, alternativně pak agregáty značky DEUTZ AG.

Zetor = traktor

Zetor existuje na trhu od roku 1946, doposud bylo prodáno více než 1,2 milionu traktorů této značky.

Název brněnského výrobce se v někdejším Československu stal prakticky synonymem pro traktor, stejně tak to bylo v některých zemích na Blízkém východě. V období socialismu se ze Zetoru stal jeden z největších světových producentů traktorů.

Na západ mířila paradoxně většina exportu už za minulého režimu. V dobách největšího rozmachu se vyrábělo v Zetoru kolem třiceti tisíc traktorů, z toho osmdesát procent šlo na vývoz. Většina mířila do západní Evropy.

Majitelem firmy je dnes slovenský strojírenský HTC Holding.





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.