Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z deníku řidičky s šestnáct let mokrými papíry: pražská džungle poprvé

aktualizováno 
Je pekelné vedro, ale přesto přituhuje. Vyjíždím na druhou kondiční jízdu. Dnes mě čeká dvojitá porce, instruktorka má pocit, že za tři čtvrtě hodiny se do pořádného provozu nedostaneme. Kdežto za hodinu a půl projedeme celou Prahu.
Po šestnácti letech se autorka textu znovu vydala do pražského provozu

Po šestnácti letech se autorka textu znovu vydala do pražského provozu | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Jenže to v tuhle chvíli ještě nevím. Pomocí fíglu se spojkou a milimetry (techniku "milimetry" jsme vám přinesli v minulém díle, přečíst si jej můžete ZDE) se odlepuji od chodníku na Jarově a předepsanou třicítkou se posouvám Koněvovou ulicí na světelnou křižovatku. Zatímco v první hodině jsme tu odbočovaly doprava, dnes jedeme rovně až k megakřižovatce U Bulhara.

"Odbočíme doprava," říká učitelka, což mě uklidní, protože jsem ve správném pruhu. Ovšem pak se ocitáme na několikaproudové páteři hlavního města, severojižní magistrále. Zezadu se valí moře aut, vidím je ve všech třech zrcátkách, ale… kde vlastně jsou?

Nedokážu poznat, která jedou v mém pruhu a která ve vedlejších. Jak daleko je třeba to červené? Na jasný příkaz "přesuňte se do vedlejšího pruhu" reaguji jako užovka, doslova vytvářím vlnovky na přerušované čáře a nemůžu se zařadit. Učitelka to nevydrží a rychlým pohybem posune volant. Jsme tam. Naštěstí brzy odbočujeme směrem do Holešovic.

Ale tady stres nekončí. "Na světlech doleva," hlásí instruktorka. To znamená přejet tramvajové koleje a dát přednost autům, která v protisměru odbočují doprava. Stojím uprostřed křižovatky, tramvaje v obou směrech, auta asi v osmi, a já se modlím, aby mi to právě teď nechcíplo. Ale dobrý, jsem pryč.

Podívejte se na kurz videoškoly, ve kterém vám odborník poradí, jak správně řadit.

"Pane, dávejte pozor, jedu!" volám na chodce, který se vrhl před auto, aby se dostal na tramvajový ostrůvek. Po něm to udělá ještě dalších pět, v obou směrech. "Od čeho jsou přechody?" mumlám si a sama sobě přiznávám, že podobné sebevražedné pokusy podnikám každý den, když jdu do práce. Už nikdy!

Seriál: Z deníku řidičky

V našem miniseriálu vám přinášíme zážitky řidičky, která se po 16 letech od získání řidičského průkazu a celkově 57 ujetých kilometrech rozhodla oživit své znalosti a v autoškole se přihlásila na kondiční jízdy. První díl seriálu si můžete přečíst ZDE

Z nábřeží míříme na most a pak směrem k Florenci. Zase mě matou pruhy: na ceduli jsou šipky tak, na zemi potom jinak. Čím se tedy řídit? "Dopravní značky jsou nadřazeny šipkám nakresleným na silnici," vysvětluje mi instruktorka a já v jejím hlase slyším drobnou výtku, že vyhlášku bych měla znát. Mám přece řidičák!

Stydím se. Ovšem jen chvíli, neboť zase musím vyřešit problém, kam se zařadit, když před křižovatkou je v mém směru jeden pruh a za ní dva, nebo dokonce tři? Ale uklidňuje mě, že u nás v Berouně tohle řešit nebudu, tam máme pruhy jen dva. Jeden tam a druhý zpátky.

Za neustálého zastavování a rozjíždění na semaforech parkuji na Jarově. Venku je pekelné vedro a já vylézám z auta úplně mokrá. Zaplatím za dvě hodiny snažení 700 korun a za zbylé peníze si v blízkém krámku s oblečením kupuji nové tričko, protože v tomhle do práce nemůžu. Příště si zaručeně musím vzít náhradní šaty.





Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Další z rubriky

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Ford Transit Custom 2,2TDCi...
Ford Transit Custom 2,2TDCi...

r.v. 2016, naj. 40 258 km, diesel
499 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.