Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za volantem po šestnácti letech: na výletě s plyšákem

aktualizováno 
Během své páté kondiční jízdy se poprvé blížím ke kruhovému objezdu a opět se dostavila nervozita. V podobné situaci jsem ještě nikdy nebyla. No, alespoň dostávám tip, jak zvládnout svůj první samostatný výlet. Plyšová okurka mě jistí. Pro příště je ještě v záloze začátečnické "zetko".

Na kruhovém objezdu se bliká směrovkou až na výjezdu. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Tohle je můj kolega, učitel v autoškole," sedá si má instruktorka do auta a za ní mladý muž. "Odvezeme ho domů. Vezmem to po magistrále na Prahu 4," oznamuje mi. "A nemůžete bydlet někde jinde?" ptám se mladíka a rozjíždím se.

Cesta probíhá standardně, opakuju své obvyklé chyby, asi abych je nezapomněla. Za pokrok lze označit jedině to, že při změně kvaltu nejprve přimáčknu spojku k zemi a pak teprve zařadím. Dřív jsem to mnohokrát udělala souběžně a z vedlejšího sedadla se ozývalo zoufalé úpění nad nešťastným osudem převodovky.

Poprvé jedu přes Nuselský most, ale na kochání se krásami údolí není čas. Držím se v pravém pruhu a odmítám se z něj hnout. Naštěstí se blížíme k cíli a vysazujeme pasažéra nedaleko Kongresového centra. Myslím, že je rád.

Seriál: Z deníku řidičky

V našem miniseriále vám přinášíme zážitky řidičky, která se po 16 letech od získání řidičského průkazu a celkově 57 ujetých kilometrech rozhodla oživit své znalosti a v autoškole se přihlásila na kondiční jízdy. První díl seriálu si můžete přečíst zde.

Trasa páté kondiční jízdy je celkem milosrdná, nepouštíme se moc do centra města, ale pohybujeme se uličkami jihovýchodní části Prahy. Takže semafory, jednosměrky a najednou kruháč! Můj první. Ujišťuji se: "Nemusím dávat blinkr, když tam vjíždím, že ne?" Učitelka přitakává a upozorňuje: "Hlavně ho zapněte, až budete vyjíždět."

Chvilku čekám, na kruháči je dost narváno, vplouvám tam a zase ven a ptám se: "Je to jeden pruh, nebo dva?" "Jeden, to byste tam měla středovou čáru. Když se budete držet pěkně uprostřed, nikdo se před vás nedostane." 

Než se rozejdeme, dostávám domácí úkol. "Vezměte si oblíbeného plyšáka a vyjeďte někam úplně sama. Budete mít na koho mluvit, ale nikdo do toho nebude kecat vám. Uvidíte, že to zvládnete a budete zase jistější."

K samostatnému výletu jsem sbírala odvahu celou neděli. Chodila jsem okolo dokladů a klíčů položených na stole a zaháněla myšlenky na to, co by se stalo, kdyby... Nakonec jsem si řekla, že MUSÍM, když ta autoškola stojí takové peníze, a vyrazila jsem.

Na předním skle našeho auta se houpe plyšová okurka. Oznámila jsem jí, že si spolu uděláme výlet a po centimetrech se vyposouvala z garáže. Myslím, že jsem tam dvakrát šoupla čtyřku místo dvojky, než jsem se uklidnila, ale auto jelo. Než abych jednou odbočila doleva na hlavní ulici, dala jsem si to menšími uličkami pětkrát doprava, bylo to jistější.

Projela jsem světelnou křižovatku za naším domem, jíž jsem se vždycky strašně bála a vystoupala nahoru nad Beroun. Pravda, nebylo moc poznat, zda jsem v obci nebo ne, protože jsem pořád jela pod padesát, ale kam byste, milí řidiči, spěchali, vždyť je neděle.

Za obcí Koledník je taková vyhlídka. Zaparkovala jsem tam a volala partnerovi, aby mě ujistil, že přestože se auto hlasitě dožaduje nafty, já s ním domů ještě dojedu. "Tak natankuj, ne?" radí mi. Velmi chytré! uznávám a vyjadřuji obavu, že bych se ke stojanu netrefila.

Celkem pěkně se otáčím a sjíždím zpátky do města. Teď ještě vjet do garáže. A najednou jsem tam! Trochu šejdrem, ale vrata zavřít jdou. Domácí úkol splněn, na zadek auta obřadně lepím trojúhelníček se "zetkem". Jsem skoro řidička.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.