Konec čekání, malá závodnice Alfa Romeo Mi.To je tady

  • 12
Alfisté se konečně dočkali, někde mezi Milánem a Turínem se narodila nová malá závodnice, v tom prvním ji vymysleli a zkonstruovali, v tom druhém ji budou vyrábět a jmenuje se právě po těchto dvou severoitalských městech - italsky MIlano a TOrino.

Svůj osud má ve jménu
Původně jí automobilka sice vybrala jméno Furiosa a celý svět jí říkal Junior, ale nakonec je všechno jinak... Svůj osud má nová alfa vepsaný ve jménu. Mito znamená italsky mýtus. Malá novinka z Arese tak se tak musí činit, aby dostála svému jménu.

Čtyři metry a šest milimetrů dlouhou, 1,44 metru vysokou a 172 centimetrů širkou a výhradně třídveřovou alfičku s rozvorem 2 510 mm poznáte na první pohled, genetiku slavného chovu nezapře. Hlavně čumákem se odvolává na momentálně nejalfovatější alfu - 8C competizione. Zezadu ji poznáte třeba podle propracovaných koncových světel složených z LED diod.

Alfa Romeo Mi.To

Technika bude na kategorii malých aut výjimečná. Vychází z Grande Punta Abarth, u Alfy na ní ale pořádně zapracovali. Řidič dostane možnost si přenastavovat charakteristiku Mi.Ta podle aktuální situace. Inspirací bylo konstruktérům známé "manettino" od Ferrari. Alfisté budou ovladači říkat "Alfa DNA". Na výběr bude ze tří úrovní nastavení: sportovní Dynamic, městské Normal a maximálně bezpečné All Weather.

Upravovat se bude charakteristika motoru, brzdy, řízení, odpružení a řazení. Mi.To podle neoficiálních informací totiž dostane také novou dvouspojkovou automatickou převodovku, kterou koncern Fiat chystá.

Startovací nabídka motorů bude složená ze čtyř benziňáků a jednoho naftového motoru s výkony od 90 po stopětapadesát koní. Kromě toho, že budou všechny přeplňované, o nich Italové nic bližšího neporozradili.

Dá se ale předpokládat, že mezi nimi bude devadesátikoňový naftový Multijet 1,3 a nejsilnějším motorem standardní nabídky bude přeplňovaná jedna-čtyřka z abarthtího Grande Punta.

Všechnu konkurenci strčí do kapsy svým podvozkem. Dostane elektronicky ovládané tlumiče, bezpečnost obstará stabilizační systém VDC ve všech stupních výbavy.

Na příští rok se chystá také zuřivá verze pod tradičním označením GTA, která by prý měla dostat přeplňovanou přímovstřikovou jedna-osmičku s výkonem 230 koní, tedy víc, než má třeba o třídu větší legenda VW Golf GTI.


Naživo ukáže Alfa Romeo Mi.To v červnu, prodej má odstartovat měsíc nato. Renomovaný italský automagazín Quattroruote odhaduje starovací cenu na 15 tisíc euro.