Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konec čekání, nové BMW M3 je tady

  18:52
Čtyři písmena a jedno číslo, stačí je vyslovit a milovníkům aut běhá mráz po zádech - BMW M3 je tady a úplně nové. Prozatím neoficiální fotky ukazují do rudé karoserie z odlehčených materiálů zabalené 420koňové osmispřeží. Jeden z vrcholů automobilové techniky letošního roku přijíždí.

Takto bude nová M3 k vidění pravděpodobně nejčastěji... | foto: Autoblog

Předchozí generaci M3 (E46) považují znalci za nepřekonatelný mix nekompromisních jízdních vlastností, špičkového motoru... jedním slovem "dokonalost".

Konstruktéři s bílomodrou vrtulí vyšitou na bílých pláštích se tak museli pořádně činit, aby neudělali ostudu a vytvořili zdatného pokračovatele, protentokrát s kódovým označením E92.

Uvedení nové generace žijící legendy jménem M3 je na spadnutí, každým dnem utíkají z Mnichova další a další snímky. Prozatím neoficiálně kolují mezi automobilovými nadšenci fotky červené "eM-trojky" posazené na černých ráfcích. Podle všeho jde o firemní fotky.

Stejně jako ženevský koncept, dostane i sériové provedení víko motoru z hliníku a střechu z materiálu z uhlíkových vláken. Že jde opravdu o  čistokrevnou M3 prozrazuje "powerdome" vystupující z kapoty.

Už předem mnichovská automobilka prozradila, co se bude dít pod kapotou. Z osmiválce s objemem čtyři litry motoráři vyždímali 420 koní (o 22 % víc než odjíždějící M3 série E46). Zadní pneumatiky bude ničit 400 newtonmetrů kroutícího momentu.

Tabulková průměrná spotřeba - která je ovšem při využívání M3 tak, jak se má - se má teoreticky udržet na 12,4 litrech na 100 kilometrů jízdy. Ručičku tachometru omezovač nepustí za dvěstěpadesátku, kdo si připlatí za jeho deaktivaci, bude upalovat až 295 kilometrů v hodině.

Kdo bude chtít M3 ujet, musí to stihnout na stovku za dřív než za 4,8 sekundy. Podvozek dostal tři předdefinované charakteristiky, které budou zohledňovat různé jízdní režimy.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O BMW 

Osmiválec se pod kapotu vrcholové trojky podívá vůbec poprvé. Už sám o sobě je klenotem, zasluhujícím pár řádek pozornosti. Vznikl obráním desetiválce z BMW M5 a M6 o dva válce. Celý motor váží 202 kilogramů, což je o 15 méně, než kolik má šestiválec 3,2 litru současné M3.

Za dietní hmotnost mohou vyšlechtěné slitiny hliníku, lehké jako pírko. Samozřejmostí je osazení motoru systémem variabilního časování sacích i výfukových ventilů systémem Double-Vanos. Každý z osmi válců má pak vlastní škrticí klapku, nejen o její ovládání se stará celkem padesát senzorů, kterými je agregát osazen. Mazání obstarávají dvě olejová čerpadla.

Maximum výkonu 309 kW je k mání při "motorkových" 8300 otáčkách, maximální moment nabídne při 3900 otáčkách, 340 Nm je k dispozici od 2000 otáček/min.

BMW M3BMW M3BMW M3



BMW M3Motor BMW M3BMW M3



BMW M3BMW M3BMW M3




Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...