Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec čekání. Škoda oficiálně představila novou fabii

  10:35aktualizováno  15:03
Právě dnes se mladoboleslavská automobilka pochlubila novou fabií. Malý hatchback se naživo ukáže v Ženevě v březnu příštího roku. Má být větší a prostornější než předchůdkyně. Do startu dostane sedm motorů, zajímavou novinkou je benzinová 1,6.

Nová Škoda Fabia | foto: Škoda auto

Po studii joyster a dvou nových verzích roomsteru (scout a praktik) představuje tuzemská automobilka tento podzim už čtvrté nové auto. Škoda si schovala tu NEJ novinku až na úplný závěr roku. Napjatě očekávaná nová fabia je tady. Minulý týden odstartovala její výroba, dnes přinesla automobilka první informace a fotografie.

Jeden ze stěžejních modelů, který loví své zákazníky mezi malými auty, se po sedmi letech (premiéra proběhla na frankfurtském autosalonu v roce 1999) dočkává nové generace. "Starou" fabii si koupilo na 1,5 milionu řidičů, nová chce na její úspěchy samozřejmě navázat.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

Podle prohlášení výrobce se chlubí ve své třídě největším prostorem pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech.

Vnější rozměry české novinky jsou 3992 mm délky, 1642 mm šířky a 1498 mm výšky. Oproti stávající generaci tedy moc milimetrů nepřibrala (3970 x 1646 x 1451 mm). Celková délka vozu vzrostla především s novým designem nárazníků.

Interiér prý podle škodováků nabídne více místa posádce na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má základní objem 300 l a po sklopení zadních sedadel se může zvýšit až na 1163 litrů (o 40 a 147 litrů více než předchůdkyně).

Nová škodovka má podle očekávání tvář roomsteru. Předchozí spekulace, že se tvarově přiblíží Suzuki Swift se víceméně potvrzují. Mohutné boky doplňuje jednolitá plocha oken nenarušená sloupky. Překrývá je totiž černý plast. Druhá generace fabie působí jednolitějším dojmem. Tvary jsou hravější a boubelatější. Na první pohled působí vyšším dojmem.

Nová Škoda Fabia

LÍBÍ SE VÁM NOVÁ ŠKODA FABIA?
HLASUJTE V ANKETĚ

Nezbytná pozornost byla věnována také bezpečnosti. Nově mohou být cestující na předních i zadních sedadlech chráněni hlavovými airbagy. Na zadních sedadlech lze upevnit dětskou sedačku pásem Top-Tether, který při případném čelním nárazu omezuje pohyb horní části dětské sedačky vpřed.

S novým modelem přináší škodovka také ve své nejmenší modelové řadě možnost zvolit místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic.

Pro novou fabii je připraveno celkem sedm motorů – čtyři zážehové a tři vznětové. Oba benzinové tříválce nyní disponují zvýšeným výkonem.

Premiéra nové generace vozu Škoda Fabia proběhne na Autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Následně bude nový model uveden na evropské trhy. Výroba karosářských verzí Fabia Combi a Fabia Sedan první generace má pokračovat i nadále.

Benzinové motory:
1,2 HTP/44 kW

1,2 12V HTP/51 kW

1,4 16V/63 kW

1,6 16V/77 kW (také s automatickou převodovkou)

Naftové motory:
1,4 TDI PD/51 kW

1,4 TDI PD/59 kW

1,9 TDI PD/77 kW

KOMENTÁŘ DESIGNÉRA:
Po odvážnějším roomsteru přichází usedlejší Fabie II. Celkově dobře vyváženým proporcím malého hatchbacku se nedá téměř nic vytknout. K dobru nové škodovce slouží pěkné detaily jako jsou zatmavené sloupky nebo ostřejší prolis
procházející přes celý bok, který je pod okny krásně zjemněn a směrem k zadnímu světlu
opět nabírá na síle.

Pověst robustních a solidních automobilů
stylisticky podporuje vysoká hrana bočních oken. Lehce vypouklá střecha se pravděpodobně velkou měrou podílí na vzrůstu celkové výšky o 47 mm. Fabia II je přirozeným nástupcem úspěšného modelu a z pohledu designu zatím není zřejmý důvod, proč by se spokojení zákazníci první generace měli poohlížet po jiném vozu. Design
není překvapením, ale o to bude mít
pravděpodobně trvalejší hodnotu. Větší rozruch
by mohla způsobit případná třídveřová varianta.
Radek Laube, designér, šéfredaktor AutoDesign&Styling

Na fotografiích auto působí velice atraktivně. Není to takový odvaz jako u Hondy Civic, ale to by asi od Škodovky stejně nikdo neočekával.

Vzhledem k tomu, jaké hodnoty značka reprezentuje vypadá nová fabie jako výborně odvedená práce. Zamrzí jen, že na jejím designu není možné vystopovat vyloženě originální řešení.

Něco jsme již viděli na roomsteru, a to že se Fabia v základních rysech podobá Suzuki Swift je bohužel také evidentní. Snad nejvíce mě zaujala zadní světla a vůbec zpracování zadní části. Oproti předchozí generaci je to rozhodně posun vpřed. Design působí sportovněji.

Být to na mě, asi bych se snažil vizuálně rozbít obrovskou plochu vysokého profilu pontonu karoserie (nějakým dynamicky tvarovaným prolisem nebo alespoň protioděrovou lištou). Ten jí sice dává výrazný dojem robustnosti, ale zároveň působí až těžkopádně.

S litými koly, která určitě nebudou v základní výbavě, je vše v pořádku, ale v provedení se základními ráfky a pneumatikami už bych se o celkový dojem trochu bál.

Celkově mám ale z nové Fabie dobrý pocit. Solidní, rodiný hatchback akcentující dojem bezpečnosti bude určitě dobře prodejný, protože konzervativnější klientela je dobrým základem komerčního úspěchu.
Jan Prokop, designér


Autoři: ,




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.