Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec legendy: dnes vyrobili poslední Škodu Octavii první generace

  18:56aktualizováno  18:56
První generace Škody Octavia je definitivně minulostí. Po dlouhých 14 letech končí její výroba. "Modelová řada Octavia je pilířem úspěchu značky Škoda," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Není to vůbec nadnesené. Už za svého života si octavia zadělala na legendu a je to jeden z nejdůležitějších modelů značky vůbec.

Škoda Octavia | foto: Škoda

Nebyla nejlepší, ale byla to první opravdu dobrá škodovka. Navíc přišla v polovině 90. let minulého století s designem, který dodneška nezestárl. Maloval ji belgický designér Dirk van Braeckel, který dnes maluje luxusní, drahé a rychlé bentleye. "Jedničková" octavia se v roce svého uvedení umístila na čtvrtém místě v prestižní soutěži o Evropské auto roku, nikdy nebyl úspěch tak blízko.

Škoda Octavia Tour

První vyrobili roku 1996, poslední vůz s pořadovým číslem 1 442 126 vyrobili ve Vrchlabí dnes. Hlavním důvodem ukončení výroby je nová ekologická norma Euro 5, která začíná platit od příštího roku. Automobilce už se nevyplatilo auto podle nových emisních požadavků upravovat. Tento týden dostala Octavia Tour náhradu, od pondělka se vyrábí nová generace, vycházející z aktuální octavie.

"Plánování modelu začalo již v roce 1992, a octavia se tak stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii značky poté, co se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen," vypráví historii úspěšné octavie Krauskopf. V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel model modernizací. V roce 2004 ji na pozici pilíře nabídky automobilky nahradila druhá generace. První se ale dodnes prodávala jako laciná alternativa v podobě Octavie Tour a nebýt Eura 5, prodávala by se dobře klidně ještě nějaký rok.

Poslední Škoda Octavia první generace

"Octavia je srdcem značky Škoda," říká šéf automobilky Winfried Vahland. Octavia přinesla nové motory i technologie," dodává Krauskopf.

Octavia měla jako první novodobá škodovka automatickou převodovku, pohon všech kol, šestistupňovou převodovku, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale třeba i ESP. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové.

Čtěte ve středeční MF DNES

První test nástupce Octavie Tour. Nová generace vychází z předfaceliftové verze stávající Škody Octavie.

.
Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.