Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec škrábanců na karoserii. Lak se opraví sám

  13:31aktualizováno  13:31
Škrábance a rýhy na karoserii dokážou majitele aut pořádně naštvat. Teď však přichází pomoc: karoserie, jejíž nátěr se dokáže sám opravit. Je to nápad japonské firmy Nissan, která vyvinula nátěr obsahující elastickou pryskyřici. Díky ní zmizí z karoserie rýhy i četné škrábance, které si řidiči přivážejí z automyček nebo z výletů po polních cestách.
Nissan 350Z čelně

Nissan 350Z čelně - Přechůdcem 350Z je světově nejprodávanější sportovní kupé sedmdesátých let: Datsun 240Z. | foto: iDNES.cz

Automyčky jsou podle Nissanu vůbec nejčastějším zdrojem škrábanců a rýh na vyblýskané karoserii. Důvodem je používání stále lehčích a méně odolných materiálů.

Průhledný nátěr, který se jmenuje Scratch Guard Coat, však dokáže většinu takových škrábanců odstranit.

Podmínkou je, aby rýhy nebyly hlubší než setina milimetru. „Samooprava“ karoserie pak trvá obvykle týden.

Pryskyřice se přitom mění na tekutinu, ovšem jen na molekulární úrovni - nějaké „přelévání“ nátěru tedy nikdo neuvidí. Tekutý materiál vyplňuje rýhy a vyrovnává povrch.

Ale týden je dlouhá doba a ne každý chce čekat. Karoserii je však možné „pomoci“: stačí ji polévat horkou vodou a rýhy i škrábance prý zmizí během několika minut.

Nátěr údajně dokáže chránit auto před škrábanci až tři roky. Nissan, který jej chce zatím použít u svých sportovních aut, však požaduje příplatek - 250 dolarů. To může být podle evropských výrobců aut překážkou v šíření celého nápadu.

Ochranný nátěr je jen jedním ze způsobů, jimiž se výrobci aut snaží čelit drobným poškozením. Konkurenční Honda zvolila jiný postup: u nového civicu zavedla nátěr, který dokáže poškrábání odolávat.

Čerstvě poškrábaný lak

...o týden později

Autoři:


Témata: Dolar, Honda, Nissan


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Další z rubriky

Skládací dětská autosedačka
Nový vynález: přenosná autosedačka v tašce ušetří peníze na dovolené

Nizozemci přišli s vynálezem, který může změnit cestování s dětmi. Skládací autosedačka Purseat je bezpečná a snadno se promění v lehké zavazadlo, se kterým se...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.