Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec škrábanců na karoserii. Lak se opraví sám

  13:31aktualizováno  13:31
Škrábance a rýhy na karoserii dokážou majitele aut pořádně naštvat. Teď však přichází pomoc: karoserie, jejíž nátěr se dokáže sám opravit. Je to nápad japonské firmy Nissan, která vyvinula nátěr obsahující elastickou pryskyřici. Díky ní zmizí z karoserie rýhy i četné škrábance, které si řidiči přivážejí z automyček nebo z výletů po polních cestách.
Nissan 350Z čelně

Nissan 350Z čelně - Přechůdcem 350Z je světově nejprodávanější sportovní kupé sedmdesátých let: Datsun 240Z. | foto: iDNES.cz

Automyčky jsou podle Nissanu vůbec nejčastějším zdrojem škrábanců a rýh na vyblýskané karoserii. Důvodem je používání stále lehčích a méně odolných materiálů.

Průhledný nátěr, který se jmenuje Scratch Guard Coat, však dokáže většinu takových škrábanců odstranit.

Podmínkou je, aby rýhy nebyly hlubší než setina milimetru. „Samooprava“ karoserie pak trvá obvykle týden.

Pryskyřice se přitom mění na tekutinu, ovšem jen na molekulární úrovni - nějaké „přelévání“ nátěru tedy nikdo neuvidí. Tekutý materiál vyplňuje rýhy a vyrovnává povrch.

Ale týden je dlouhá doba a ne každý chce čekat. Karoserii je však možné „pomoci“: stačí ji polévat horkou vodou a rýhy i škrábance prý zmizí během několika minut.

Nátěr údajně dokáže chránit auto před škrábanci až tři roky. Nissan, který jej chce zatím použít u svých sportovních aut, však požaduje příplatek - 250 dolarů. To může být podle evropských výrobců aut překážkou v šíření celého nápadu.

Ochranný nátěr je jen jedním ze způsobů, jimiž se výrobci aut snaží čelit drobným poškozením. Konkurenční Honda zvolila jiný postup: u nového civicu zavedla nátěr, který dokáže poškrábání odolávat.

Čerstvě poškrábaný lak

...o týden později

Autoři:


Témata: Honda, Nissan


Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

VW Multivan 2.0 TDI 2009 ·
VW Multivan 2.0 TDI 2009 ·

r.v. 2009, naj. 33 750 km, diesel
730 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.