Druhá generace slavného modelu Transporter se představila v roce 1967 a postupně se stala spíše symbolem, s kterým vyráželi přátelé a celé rodiny na dlouhé cesty za přírodou a dobrodružstvím, přesně ve stylu hippies 60. let minulého století. Symbol bezbřehé svobody se v Hannoveru vyráběl až do roku 1979.
Mezitím už však tři roky sjížděl z výrobních pásů v Brazílii, kde vydržel až do letoška. V listopadu roku 2011 se v Holandsku objevil dovozce, který T2 vyrobenou v Brazílii nabízel i evropských zákazníkům, za 14 dní se však jeho stránky odmlčely a nadšení zájemci si přece jenom museli nechat zajít chuť. Přečtěte si: Volkswagen ze 70. let byl opět v prodeji. Ale jen čtrnáct dní
Po 56 letech nicméně oblíbený model končí i v Brazílii. Za uzavřením výroby nestojí ani tak jeho nízký prodej, ale spíše úřednické rozhodnutí. T2 už totiž nedokáže splňovat nové brazilské bezpečnostní předpisy a pramálo záleží na tom, že potenciálním kupcům mikrobusu mohou být nějaká nařízení zcela ukradená.
Jako poslední opustí brazilskou továrnu série 600 kusů Last Edition v modrobílé úpravě. Číslovka 56 na karosérii tak bude novým majitelům připomínat obdivuhodnou sérii trvání jedno modelu, který neprošel žádnými velkými změnami.
Poslední edici pohání 1,4litrový řadový čtyřválec o výkonu 78 koní. Kromě benzinu umí spalovat také etanol, v tom případě pak stoupne jeho výkon o dvě koňské síly.
Uvnitř nabízí posezení pro devět osob, střídmý interiér odkazuje na starší roky výroby. Na přístrojové desce nicméně najdeme radio, které nabízí čistě moderní konfiguraci: Bluetooth, vstup pro USB a SD kartu.
T2 nikdy nesměřovala na bohatou klientelu, ale za speciální edici si potenciální zájemci přece jen budou muset připlatit. Ohlášenou cenu 28 000 eur (720 tisíc korun) si už málokterý hipík může dovolit.