Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně pořádné elektroauto pro 5+2: Tesla S s koberečky z PET lahví

aktualizováno 
Automobilka Tesla Motors ohromuje sedmimístným hatchbackem, který používá plně elektrický pohon. Dojezd elegantního automobilu dosahuje 480 kilometrů na jedno nabití baterií.

Tesla Model S | foto: Tesla Motors

Je paradoxní, že právě ve Spojených státech, kde donedávna kralovaly velké automobily s neúspornými velkoobjemovými motory, se odehrává opravdová automobilová revoluce. Důkazem toho je automobilka Tesla Motors.

Tesla Model S

Dosud byl plně elektrický pohon vyhrazen pouze pro malá vozítka. Větší ekologické automobily jsou poháněny převážně hybridní technologií spojující elektrický pohon a spalovací motor, ať už pro samotný pohon nebo jako zdroj energie.

Americko-britsko-tchajwanská automobilka Tesla Motors se sídlem v Kalifornii vsadila na plně elektrický pohon u vozů, u kterých bychom to ještě před časem vůbec nečekali. Před třemi roky překvapila elektrickým sporťákem Roadster, který dokáže uhánět až 210 km/h a na stovku zrychlí za čtyři sekundy.

Tesla Model S

Letošní novinkou je elegantní hatchback s označením Model S. Nabízí reprezentativní tvary, dostatek prostoru a komfortu pro pět dospělých a dva dětské cestující a především zcela ekologický pohon. Téměř pět metrů dlouhý hatchback je totiž plně elektrický.

Tesla Model S dokáže na jedno nabití osmi tisíc bateriových článků ujet až 480 kilometrů. K dispozici budou i levnější verze s dojezdem 260 nebo 370 kilometrů. Nabíjet baterie je možné přímo ze zásuvky (110V, 220V, 440V). Při použití napětí 220V sítě se dobijí za čtyři hodiny. Elektrický automobil dokáže jet téměř dvoustovkou (193 km/h) a zrychlení z nuly na 60 mil v hodině (96 kilometrů za hodinu) zvládne za 5,6 sekundy.

Tesla Model S

Elektrické auto s rozvorem 2 959 milimetru má jednadvacetipalcová kola a používá brzdy Brembo. Novinka vážící 1 735 kilo dokáže zastavit z rychlosti 96 kilometrů za hodinu na 41 metrech.

Automobilka bude na vůz poskytovat záruku mezi třemi až čtyřmi roky, na baterie potom mezi sedmi až 10 roky. Do budoucna se počítá i s pohonem všech čtyř kol.

Životnímu prostředí vychází vstříc i lak automobilu. Exteriér elektrického hatchbacku je totiž natřen vodou ředitelnými barvami. Koberečky jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví.

Tesla Model S

Pro cestující je připraven komfort v podobě panoramatické střechy a kůží potaženého interiéru. V interiéru také najdeme sedmnáctipalcový dotykový displej, na kterém je možné prohlížet aplikaci Google Maps nebo jiné internetové stránky díky datovému připojení přes 3G sítě. Nechybí satelitní rádio a harddisk pro uložení hudby nebo dalších multimédií.

Špatnou zprávou je, že se Tesla Model S začne prodávat až v roce 2011, dobrou pak celkem přijatelná cena na tak velký, plně elektrický automobil. Novinka bude stát v základní verzi s dojezdem 260 kilometrů 57 400 dolarů, tedy v přepočtu 1 155 000 korun. Američané budou mít vůz levnější, protože mohou využít státní dotaci pro elektrická vozidla v hodnotě 7 500 dolarů.

Tesla Model S

Elektrický hatchback Tesla Model S se bude prodávat i v Evropě. Automobilka už ohlásila otevření obchodních poboček do konce letošního roku v Londýně a pro nás nedalekém Mnichově. Výrobce plánuje v prvním roce výroby vyrobit 20 tisíc kusů "eSka". Že to není plácnutí do vody, dokládá model Roadster, kterým už jezdí 250 zákazníků.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.