Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence pro velbloudy: nový luxusní pouštní koráb Nissan Patrol

aktualizováno 
Nissan představil v metropoli Spojených arabských emirátů Abú Dhabí novou generaci svého terénního modelu Patrol. Novinka má uhlazenější vzhled a nechybí luxusní interiér.

Nissan Patrol 2010 | foto: Nissan

Místo premiéry nebylo vybráno náhodně. Právě arabští šejkové ocení nový patrol jako luxusní koráb, který je dokáže převézt přes nástrahy pouště. Design nové generace se zjemnil, nedošlo však na extravagance, jaké přináší jiné modely Nissanu. Oproti muranu nebo na ženevský autosalon chystané novince juke je design patrolu stále konzervativní.

Nissan Patrol 2010

Nový Nissan Patrol je luxusní terénní vůz, kterému konkuruje například Toyota Land Cruiser V8. Interiér vozu nabízí veškerý komfort až pro sedm cestujících. Vnitřek vozu je pojat vkusně s dostatečnou dávkou elegance. Použita byla kůže, leštěný hliník nebo pravé dřevo.

Nissan Patrol 2010

Prostor pro druhou řadu sedadel se zvětšil o 100 milimetrů, dostatek místa najdou i pasažéři ve třetí řadě. V opěradlech rozměrných předních sedadel se nachází dva sedmipalcové displeje pro sledování televize nebo DVD. Mezi předními sedadly se nachází chlazený box, který pojme šest lahví o objemu 600 ml. O bezpečnost se stará šest airbagů a nechybí výkonná klimatizace s výdechy nad okny.

Nový Patrol byl prozatím představen pouze s jedním motorem. Jde o benzinový vidlicový osmiválec o objemu 5,6 litru. Tato pohonná jednotka s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem podává nejvyšší výkon 294 kW a točivý moment dosahuje maxima 550 Nm. V Evropě Nissan jistě nabídne i úspornější turbodiesely.

Nový terénní Patrol už nemá tuhé nápravy, ale nezávislé zavěšení všech kol. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol All Mode 4 x 4. Převodovka je automatická sedmistupňová. Na výběr jsou čtyři jízdní režimy: silnice, písek, skály a sníh. K dispozici je asistent jak pro rozjezdy do kopce, tak pro sjíždění a nechybí ani monitorování tlaku v pneumatikách.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.