Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate je ve Francii. Renault zkontroluje až 700 tisíc aut

  11:44aktualizováno  17:21
Renault se do dieselgate namočil ještě víc, než se zdálo. Do servisu na kontrolu by mohl svolat až 700 tisíc aut. Původně oznámené svolávání 15 tisíc aut nesplňujících za určitých podmínek emisní limity už běží. Renault ví, že nesplňuje emisní limity od loňského července.

Renault Captur | foto: Renault

Francouzská automobilka Renault svolá asi 15 tisíc aut, kterým upraví motor tak, aby odpovídal emisním normám, uvedla francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová. Má jít o městské SUV Renault Captur.

Renault ovšem v dnešním prohlášení přiznal daleko větší problém. Podle předběžných údajů značky by se svolávací akce mohla týkat až 700 tisíc vozů s motory homologovanými podle emisní normy Euro 6.

„Uznáváme, že naše pozice je neuspokojivá,“ reagoval viceprezident Ranaultu Thierry Bollore. A prohlásil, že značka má prostor ke zlepšení.

Espace v podezření

Problematickým modelem by podle odhadů mohla být také loňská novinka v podobě velkého crossoveru Espace, u kterého německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) loni v listopadu naměřila, že v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku (NOx), než je povoleno. Více čtěte zde.

Definitivní počet aut, které dorazí do servisu, ale bude podle očekávání mnohem nižší. Svolávací akce totiž nebude povinná, protože v Evropě není jak donutit majitele vozu jet do v takovém případě do servisu (čtěte zde). Značka oznámí detailní podobu úprav v březnu, svolávat auta do servisů začne čtyři týdny poté. Softwarová úprava bude moci být provedena během běžné výměny oleje nebo návštěvy servisu.

Bollore také oznámil, že značka navýší investice do vývoje technologií snižujících emise NOx. Renault vyhradil 50 milionů eur na vylepšení aktuálních dieselů a 1,2 miliardy eur na urychlení vývoje (z pěti na tři roky) nové generace dieselů splňujících následnou ekonormu Euro 6D.

Renault potvrzuje, že organizuje svolávací akci na 15 tisíc dieselových capturů kvůli chybě řídicí jednotky ovládající zpracovávání emisí oxidů dusíku. Tato akce, kterou dnes ohlásila ministryně životního prostředí Royalová, byla spuštěna už v listopadu uplynulého roku. Automobilka měla o chybě vědět už loni v červenci.

Royalová v rozhlasové stanici RTL uvedla, že se Renault „zavázal svolat 15 tisíc vozidel, aby je zkontroloval a správně seřídil, aby filtrační systém fungoval za všech teplotních podmínek“. Systém zpracování emisí NOx podle předběžných informací u capturu nefunguje za vysokých teplot a při teplotách pod 17 stupňů Celsia. „Nová auta musejí odpovídat normám,“ řekla ministryně, podle které Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce však nezmínila.

Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagenu nařídila ve Francii testy aut různých značek. Konkrétně u Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda však zdůrazňuje, že v autech není žádný systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. Na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali vyšetřovatelé kvůli technologii měření emisí (více čtěte zde).





Nejčtenější

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna

Motoristé zřejmě budou muset opět platit České kanceláři pojistitelů za nepojištěná vozidla. Obnovu příspěvku schválila Sněmovna v poslanecké novele zákona o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.