Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolová tatra se nedochovala. Nově vyrobenou repliku vystaví v USA

  14:00aktualizováno  14:00
Renovátoři kopřivnické firmy Ecorra dokončili výrobu repliky předválečného tříkolového vozidla Tatra 49. Práce na ní jim zabrala více než rok. Vůz je určen pro expozici neobvyklých konstrukcí Lane Motor Museum Jeffa Lanea v americkém Nashvillu.

Tříkolka Tatra 49 | foto: ČTK

Tatra 49 se v Kopřivnici na Novojičínsku vyráběla v letech 1928-1930. Mělo jít o levné lidové vozidlo, při jehož výrobě se využívaly dostupné díly z vozů Tatra 11 a Tatra 12. Do sériové výroby se však osobní automobil nedostal, byly vyrobeny pouze dva kusy, které se do dnešních dnů nedochovaly.

Tatra 49 se v Kopřivnici na Novojičínsku vyráběla v letech 1928-1930. Mělo jít...

„Mnohem více kusů bylo uvedeno do prodeje v provedení užitkovém, to znamená s nákladovou plošinou vepředu, nebo vzadu,“ řekl majitel Ecorry Vítězslav Hinner. Nákladních Tater 49 bylo vyrobeno asi 200 kusů. Z nákladní verze také pochází originální podvozek, na němž renovátoři repliku osobního vozu kompletně postavili. „K tomuto typu bylo minimum dokumentace, nebo přesněji řečeno žádná,“ řekl Hinner.

Fotogalerie

Na vozidle pracovalo včetně lakýrníků či čalouníků postupně asi 15 lidí. Největším problémem bylo podle renovátorů umístění ovládacích prvků. U nákladních vozů totiž bylo sedadlo nad motorem a veškeré ovládací prvky byly kolem motoru a kolem převodovky, kdežto u osobní verze jsou sedadla před motorem, takže ovládací prvky se musely posunout zhruba o metr dopředu, což bylo dost složité.

Nashvillské muzeum shromažďuje vozidla s neobvyklými konstrukcemi, kuriozity a jinak zajímavá auta. Kopřivničtí renovátoři už pro muzeum dělali sněžné sáně Tatra nebo vozidlo Helica poháněné vrtulí. Naposledy pro něj vyrobili kopii amerického tříkolového designového vozu Dymaxion, na níž pracovali zhruba tři roky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Besip 4
Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Další z rubriky

UrSaab - Saab 92
Před 70 lety se představil první saab, byl to zelený dvoutakt

Svenska Aeroplan Aktiebolaget, tedy Švédská letecká akciová společnost vznikla před osmdesáti lety, roku 1937. Deset let na to představila svoje první auto....  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek


OBRAZEM: Pokochejte se krásou starých závoďáků

Krátkou výstavu českých automobilů ve svých historických prostorách v Konviktské ulici uspořádalo o uplynulém víkendu České vysoké učení technické v Praze....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.