Automobilka známá velmi nekonvenčními střihy svých aut chce zaklepat na dveře automobilové high-society.
Nezaměnitelné tvary ssangyongů sklízí střídavé úspěchy. Paleta modelů mířící především do terénu by se v roce 2011 mohla rozrůst o konvenčně střižený obří sedan. Prolínající se plochy, lomené křivky a složité tvary nahrazují elegantní, ladné a jednoduché linie.
Jmenuje se prozatím WZ a vypadá nadmíru evropsky a majestátně. SsangYong prohlašuje že do výroby by něco podobného mohlo vyrazit v roce 2011.
Mohutné "WZko" do délky přesahuje o osm centimetrů pět metrů. Široké je 187 a vysoké 147 centimetrů.
Vzhled opravdického korábu silnic podtrhuje předlouhá kapota, více vzad odsunutá kabina a ladně ubíhající poslední sloupek. Samozřejmostí je prosklená střecha a LEDky, tentokrát i na místě předních světel.
Jemnost a uhlazenost vévodí velmi reálně působícímu vnitřku. Přístrojovka je hodně odlehčená, středový panel možná někomu připomene volvo.
Ssangyongy si rádi vypůjčují starší turbodiesely od Mercedesu, ale protentokrát sáhli tvůrci pro benziňák.
Šestiválec 3,6litru biturbo spolupracuje se sedmistupňovým automatem - kdo by se toho nadál od Korejců... 365 koní výkonu a 490 kroutících newtonmetrů se podle zákona automobilky přenáší na všechna čtyři kola.
Výčet dalších technických lahůdek jsme si u korejské automobilky ještě donedávna moc představit nedokázali. WZtko má totiž aktivní tempomat, vzduchový podvozek, namísto zpětných zrcátek kamery, systém varující před vyjetím z jízdního pruhu a speciální systém pojmenovaný Around Monitoring System, který hlídá za řidiče situaci na křižovatkách nebo při parkování, aby mohl upozornit na případné nebezpečí.
SsangYong WZ v číslech |
|
délka x šířka x výška x rozvor (mm) |
5080 x 1866 x 1465 x 2940 |
MOTOR |
V6 GDi Twin Turbo |
objem (ccm) | 3600 |
max. výkon (kW/k) | 268/365 |
max. točivý moment (Nm) | 490 |
pohon | všech kol, 7stupňový automat |
pneumatiky | 245/40 R20 |