Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejci si troufají. Kia má šéfovské sedanokupé s pohonem zadních kol

  12:30aktualizováno  12:30
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Tak odvážně řezanou limuzínu se zatím do výroby neodvážily poslat mnohem renomovanější automobilky. Kiu jako výrobce šéfovských kočárů s pohonem zadních kol zapsanou rozhodně nemáme, korejská automobilka ale má kuráž, a tak si na autosalon do Frankfurtu připravila právě takové auto.

Koncept velkého čtyřdveřového kupé s pohonem zadních kol značky Kia | foto: Kia

V Sant'Agatě už dlouhé měsíce dumají nad Lamborghinio Estoque a zvažují, jestli ho pustit do výroby. Podobně tomu bylo i s Astonem Martin Rapide; než se začal vyrábět, pár zákazníků zestárlo a raději nakoupilo jinde.

Korejci si s tím vědu nedělají. Nové modely chrlí jak na běžícím pásu a nechávají jednomu z nejlepších autodesignérů současnosti Peteru Schreyerovi volnou tužku.

Koncept velkého čtyřdveřového kupé s pohonem zadních kol značky Kia.

"Nezáleží na tom, ze kterého pohledu se na něj podíváte. Tento koncept doslova burácí energií a chutí vyrazit," říká hrdě designér o Kie GT. "Věřím, že tímto vozem Kia jasně vyjadřuje, že jsme připraveni jít rychle dopředu do další nové kapitoly."

Rozmáchlá čtyřdveřová limuzína sportovního střihu je hlavním lákadlem na stánku korejské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá právě v úterý.

Rozvržení proporcí je podle dnes velmi oblíbeného schématu "čtyřdveřového kupé", jaký znovuobjevil pro svět aut Mercedes CLS a rozvíjí třeba Audi A7. Do čtyřmístného interiéru se nastupuje od sebe otevíranými dveřmi. Otevřou se jako u skříně, odhalí se celý bok a nepřekáží prostřední sloupek. Takové řešení se ale do případné sériové podoby určitě nedostane.

Koncept velkého čtyřdveřového kupé s pohonem zadních kol značky Kia.

Pod kapotou má vidlicový šestiválec 3,3 T-GDI s přímým vstřikem paliva a přeplňováním, který má výkon 291 kW a točivý moment 534 Nm. Po světě se ale rojí spekulace, že by sériové provedení mohlo dostat osmiválec. To by pak mířilo rovnou na šlechtu jakou je Maserati Quattroporte. Pětilitrový motor si totiž může vypůjčit od amerického provedení Hyundaie Genesis.





Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.