Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejská auta nemají být levná, ta nechají Číňanům

aktualizováno 
Korejské značky chtějí začít vyrábět kvalitnější a dražší vozy, levná auta hodlají přenechat čínským automobilkám. Automobilky zpoza čínské zdi chystají útok na další kontinenty už na příští rok.

Chery QQ6 | foto: Chery

Auta vyráběná v žilinské továrně Kia mají být dokonce lepší než vozy západoevropských výrobců, uvedl pro magazín Automotive News Jean Charles Lievens, viceprezident značky Kia v Evropě.

Ruku v ruce s lepší kvalitou se Korejci pokusí zvýšit prodeje na starém kontinentu. Jestliže Kia prodala loni v Evropě 280 tisíc vozů, v roce 2010 má odbyt dosáhnout hranice půl milionu.

"Kia chce být vnímána jako dobrý evropský občan,“ uvedl pro Automotive News Jean Charles Lievens.

Výroba slovenské továrny Kia v Žilině se rozběhne letos v prosinci. Z linek bude sjíždět vůz nižší střední třídy s designem podle evropských měřítek. Roční objem výroby bude sahat ke 300 tisícům vozů.

Stejné množství aut pak začne o pár let později opouštět pásy nedaleké automobilky Hyundai v českých Nošovicích. Právě pod křídla koncernu Hyundai patří i značka Kia.

Podle Lievense Kia úplně opustí segment laciných aut, který podle tohoto vysokého manažera korejské značky za šest až osm let plně převezmou čínské automobilky. 

Design nošovického hyunadaie je prozatím tajný, Kia v úterý ukázala první obrázky žilinského modelu. Premiéru bude mít auto, které je prozatím beze jména, na autosalonu letos konaném v Paříži.

Čína zbrojí
Automobilový průmysl asijské velmoci se stále razantněji hlásí o slovo. V příštím roce chce automobilka Chery proniknout na severoamerický trh. Změny nastávají i za velkou zdí. K prvnímu červenci Čína snížila daně, analytici odhadují, že už tak laciná auta ještě více zlevní.

Čínská auta za hubičku
"Daň na dovezené automobily, SUVčka a minibusy se v Číně snížila z 28 na 25 %. Daň na komponenty klesla z 13,8 - 16,4 na deset procent. Ekonomové odhadují, že snížení dovozní daně donutí také domácí výrobce zlevnit. Na lacinější auta by se Číňané mohli těšit už v druhé polovině letošního roku," píše italský server La Repubblica.

Nové modely
Nejaktivnější ve snahách proniknout na trh USA je mladá automobilka Chery. Čínský výrobce v těchto dnech chystá uvedení malého sedanu, který ponese označení QQ6.

Nový model vyrazí podle portálu just-auto na čínský trh už příští měsíc. Ceny se budou pohybovat v přepočtu mezi 120 a 150 tisíci. Auto s rozměry 3998 x 1640 x 1535 mm (délka x šířka x výška) a rozvorem 2340 mm pohání benzinové motory 1,1 a 1,3 litru.

Přímo pro Spojené státy Chery ale chystá jinou specialitu. V roce 2007 chce Američanům nabídnout 6 - 7místný model, který čínské automobilce projede cestu po bok japonských a korejských sestřenic. Na vývoji minivanu jménem V5 se podíleli také Evropané.

Od června se nový model prodává na asijských trzích jako Chery V525. O vstupu na evropský trh se prozatím nemluví

Technikům čínské automobilky pomáhali inženýři od Lotusu (ČTĚTE ZDE...), na vývoji se podle italského autoserveru Infomotori podílely také italské projektové kanceláře v čele s věhlasným Bertonem.

V interiéru najde posádka najde mimo jiné satelitní navigaci a přehravač DVD. Bezpečnost obstará ABS s EBD a ASR a 4 airbagy.

Chery V525 pohání motor od Mitsubishi s objemem 2350 ccm. 4665 mm dlouhý, metr a 82 centimetrů široký a 159 centimetrů vysoký minivan disponuje výkonem 130 koní (95 kW), maximální kroutící moment je 198 Nm.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.