Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína vyšetřuje šéfa výkladní skříně autoprůmyslu kvůli korupci

  11:51aktualizováno  13:47
Čína vyšetřuje předsedu jedné z největších státem vlastněných automobilek FAW Group. Uvedla to disciplinární komise vládnoucí Komunistické strany Číny. Příčinou je údajné „porušení stranické disciplíny“, což je vyjádření, které strana obvykle používá pro korupci, informovala agentura Reuters.

FAW Group je jedním z největších čínských výrobců aut. V Číně má společné podniky s německým automobilovým koncernem Volkswagen, japonskou Toyotou a s americkou automobilkou General Motors. Společný podnik je formou spolupráce, kterou musejí zahraniční automobilky navázat s čínskými partnery, když tam chtějí vyrábět automobily.

Fotogalerie

Předsedou skupiny FAW, do které patří i značka limuzín čínských papalášů (čtěte více zde), je jednašedesátiletý Sü Ťien-i. Ten je i členem komunistické strany, v níž zastává post odpovídající úrovni ministerského náměstka. Kromě Süa Čína vyšetřuje i vysoce postaveného činitele komunistické strany v provincii Jün-nan. Stranická disciplinární komise další podrobnosti k vyšetřování obou činitelů nesdělila.

Čínský prezident Si Ťin-pching po svém nástupu do čela komunistické strany na konci roku 2012 zahájil rozsáhlé tažení proti korupci a varoval, že v jeho rámci neušetří nikoho, bez ohledu a to, jak vysoko je postavený. Analytici dlouhodobě varují, že problém korupce je v zemi natolik vážný, že by mohl otřást i schopností komunistické strany udržet si moc.

Výkladní skříň čínského autoprůmyslu

FAW Group Corporation je státem vlastněná čínská automobilka. Vyrábí osobní vozy, autobusy, lehké, střední a těžké nákladní automobily a autodíly. V roce 1958 představila automobilka FAW vůbec první čínské osobní auto jménem Hong Qi.

Automobilka patří mezi tři největší výrobce automobilů v Číně, v loňském roce jich vyrobila 2,7 milionu. FAW prodává auta pod různými značkami, má jich na to minimálně deset, mimo jiné Haima nebo Jilin.

Ze světových výrobců má uzavřenou joint-venture spolupráci s Audi, GM, Mazdou, Toyotou a VW.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.