Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína vyšetřuje šéfa výkladní skříně autoprůmyslu kvůli korupci

  11:51aktualizováno  13:47
Čína vyšetřuje předsedu jedné z největších státem vlastněných automobilek FAW Group. Uvedla to disciplinární komise vládnoucí Komunistické strany Číny. Příčinou je údajné „porušení stranické disciplíny“, což je vyjádření, které strana obvykle používá pro korupci, informovala agentura Reuters.

FAW Group je jedním z největších čínských výrobců aut. V Číně má společné podniky s německým automobilovým koncernem Volkswagen, japonskou Toyotou a s americkou automobilkou General Motors. Společný podnik je formou spolupráce, kterou musejí zahraniční automobilky navázat s čínskými partnery, když tam chtějí vyrábět automobily.

Fotogalerie

Předsedou skupiny FAW, do které patří i značka limuzín čínských papalášů (čtěte více zde), je jednašedesátiletý Sü Ťien-i. Ten je i členem komunistické strany, v níž zastává post odpovídající úrovni ministerského náměstka. Kromě Süa Čína vyšetřuje i vysoce postaveného činitele komunistické strany v provincii Jün-nan. Stranická disciplinární komise další podrobnosti k vyšetřování obou činitelů nesdělila.

Čínský prezident Si Ťin-pching po svém nástupu do čela komunistické strany na konci roku 2012 zahájil rozsáhlé tažení proti korupci a varoval, že v jeho rámci neušetří nikoho, bez ohledu a to, jak vysoko je postavený. Analytici dlouhodobě varují, že problém korupce je v zemi natolik vážný, že by mohl otřást i schopností komunistické strany udržet si moc.

Výkladní skříň čínského autoprůmyslu

FAW Group Corporation je státem vlastněná čínská automobilka. Vyrábí osobní vozy, autobusy, lehké, střední a těžké nákladní automobily a autodíly. V roce 1958 představila automobilka FAW vůbec první čínské osobní auto jménem Hong Qi.

Automobilka patří mezi tři největší výrobce automobilů v Číně, v loňském roce jich vyrobila 2,7 milionu. FAW prodává auta pod různými značkami, má jich na to minimálně deset, mimo jiné Haima nebo Jilin.

Ze světových výrobců má uzavřenou joint-venture spolupráci s Audi, GM, Mazdou, Toyotou a VW.

Autoři: ,




Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.