Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koupě ojetiny byla rychlá a bezproblémová

  22:40aktualizováno  22:40
- První etapa redakčního srovnávacího testu nová Škoda Felicia versus starší Ford Mondeo se týkala formalit kolem koupě a přihlášení vozu do policejní evidence a vyzněla ve prospěch ojetiny. Jednání byla jednodušší a bez zádrhelů.

Zatímco u Škody Felicie nebyl při loňské koupi u náhodně vybraného dealera v Praze k dispozici technický průkaz a redaktoři se pro něj museli vrátit až po víkendu a po třech dnech ježdění bez dokladů, nechybělo pražskému bazaru k Fordu Mondeo nic. V režii firmy byla i čerstvá, ke dni prodeje datovaná a na dva roky platná známka o úspěšné technické i emisní kontrole. Jedinou podmínkou bazaru byla platba v hotovosti, záležitost by se v případě úhrady prostřednictvím banky protáhla. Nepočítá-li se čas věnovaný prohlídce vybraného auta, netrvalo vyřízení náležitostí v autobazaru déle než čtvrt hodiny.
Ford odjel z bazaru vybavený fakturou se všemi údaji i sdělením, že do přihlášení auta na dopravním inspektorátu, nejdéle však do třiceti dnů, doklad nahrazuje technický průkaz a osvědčení o technickém průkazu vozidla. Kdyby automobil zůstával v evidenci v Praze, vyřídil by veškeré náležitosti s převodem bazar. Protože bylo rozhodnuto, že vůz bude evidován v Plzni, bazar jen odhlásil auto z pražské evidence. Desátý den po koupi redakce v doporučeném dopisu dostala příslušné doklady.
Pak byl automobil v Plzni přihlášen do evidence. Zatímco vloni se operace protáhla na etapy, neboť jednoho dne měl pražský dopravní inspektorát plnou kapacitu, další zájemce nepřijímal a bylo nutné návštěvu opakovat, netrvalo řízení v Plzni i s vypisováním formulářů déle než půl hodiny. Buď redaktorům přálo štěstí, nebo dlouhé fronty s tahanicemi a hádkami definitivně ve městě patří minulosti. Kolky přišly na 300 korun - jako před rokem při přihlašování Škody Felicie.
Stejně jako vloni nebylo ani letos u staršího Fordu Mondeo ve výbavě víc než klíč na matice kol, náhradní kolo, zvedák a sada žárovek. Lékárničku, výstražný trojúhelník a pojistky stály zhruba sedm set korun. Povinné ručení zaplatil ještě původní majitel. Podobně jako vloni si další útraty vyžádala dálniční známka a pneuměřič.
Jen havarijní pojištění bylo podle očekávání výrazně dražší. Zatímco u Škody Felicie 1,3 LXi Special před rokem stálo u České Kooperativy pro 190 dní doby testu 3192 korun a nyní se za stejný vůz platí roční pojistné 10 436 korun, letos by Česká pojišťovna za škodovku zhruba v ceně do 230 tisíc korun chtěla 7820 korun. Pojištění havárie, živelní události a krádeže pro Ford Mondeo přišlo na 12 516 korun. Česká pojišťovna přitom byla ze všech oslovených ústavů přesvědčivě nejlevnější. Vycházela totiž z pořizovací ceny vozu ve výši 225 tisíc korun, zatímco nejedna konkurence i v případě ojetiny při výpočtu sazby bere v úvahu pořizovací cenu nového auta. Jen některé z pojišťoven zohledňují bonusem předchozí pojištění bez škod, ne vždy pojištění platí dál než v tuzemsku. Ne všechny pojišťovny jsou ochotny vzít do péče vůz, který nebyl jako nový pořízen v Česku. Někde omezují počet řidičů, kteří se mohou za volantem střídat, jinde chtějí víc za pojištění auta, které je hlášeno ve velkém městě. Liší se i požadavky na opatření proti krádeži. Vyplývá z toho poučení i pro jiné motoristy: při zájmu o pojištění vozidla by neměli litovat času ke zjištění všech podrobností o službách a cenách.

Ceny pojistného za Ford Mondeo 1,8 GLX z roku 1994
(havárie, odcizení a živelná událost)

 

Pojišťovna

spoluúčast, minimální částka (Kč)

sazba (Kč)

Česká pojišťovna

5 %, 5000

12 516

10 %, 10 000

10 650

20 %, 20 000

8525

Alianz

5 %, 5000

27 450

10 %, 10 000

25 010

20 %, 20 000

21 960

30 %, 30 000

18 910

Česko-rakouská pojišťovna

5 %, 6430

36 008

10 %, 12 860

28 806

20 %, 25 720

25 925

30 %, 38 580

23 333

40 %, 51 440

20 999

Česká Kooperativa

5 %, 2000

32 860

10 %, 5000

30 559

15 %, 10 000

26 944

20 %, 20 000

23 001

Generali

5 %, 5000

28 900

10 %, 10 000

26 866

15 %, 15 000

24 951

20 %, 20 000

23 276

1. Česká servisní pojišťovna

5 %, 5000

12 485 1)

10 %, 10 000

11 350 1)

ČS Živnostenská pojišťovna

5 %, 5000

38 241

10 %, 10 000

31 248

20 %, 20 000

25 011

30 %, 30 000

21 231

50 %, 50 000

18 522

IPB pojišťovna

5 %, 5000

17 987

10 %, 10 000

16 728

15 %, 15 000

15 649

20 %, 20 000

14 749

30 %, 30 000

13 490

Hasičská vzájemná pojišťovna

5 %, 1000

39 640

10 %, 5000

33 185

20 %, 10 000

26 790

30 %, 15 000

22 934

Pramen: AUTO MOTO
Poznámka: 1) za pojištění pro Evropu se připočítává 10 %

Koupě ojetiny byla rychlá a bezproblémová

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.