Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krabička do hor: Mila Alpin

aktualizováno 
Firmu, kterou známe spíš jako šikovného "montéra", nabízejícího své výrobní kapacity ostatním automobilkám, chce ukázat, že má také bujnou fantazii a šikovné konstruktéry. V Ženevě se tak chlubí obratným terénním Mila Alpin, kterému se už od pohledu nejvíc líbí na zasněžených svazích.

Magna Steyr Mila Alpin | foto: Magna Steyr

Magna Steyr ve svých rakouských fabrikách vyrábí Bmw X3, Jeep Grand Cherokee nebo Chrysler 300C, a brousí si zuby na produkci chystaného terénního Mini.

Malý, ale bojovně vypadající off-road, který může mnohým připomínat rolbu, je šetrný k životnímu prostředí. Tříválec spalující zemní plyn spolupracuje s elektromotorem, emise se díky tomu podařilo srazit pod 100 g CO2 na kilometr. Magna Steyr ale vůz konstruovala tak, aby bylo možné jednoduše používat i jiné pohony.

Auto pro volný čas i speciální účely má motor umístěný uprostřed. Mila Alpina má pohon všech kol, která mají nezávislé zavěšení. Nechybí redukce a uzávěrky diferenciálů.

Šplhavé hybridní vozítko má uvnitř uspořádání sedadel 3+1 a umí se vyškrábat do kopce s až pětačtyřicetistupňovým sklonem, tvůrce ale slibuje i dobré jízdní vlastnosti na silnici.

Magna Steyr slibuje excelentní terénní schopnosti. Při konstrukci se myslelo na optimalizaci nákladů při případné výrobě. Auto je složené z modulů, které umožňují jejich flexibilní kombinování. Magna tvrdí, že by nebylo problémem rozjet jeho masovou výrobu. Hlavní, na co se konstruktéři zaměřili, byla redukce nákladů a maximální flexibilita výroby.

Magna Steyr Mila Alpin v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3 540 x 1 703 x 1 750 x 2 225
světlá výška (mm) 230
přední i zadní nájezdový úhel 46°
přechodový úhel 29°

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.