Magna Steyr Mila Alpin | foto: Magna Steyr

Krabička do hor: Mila Alpin

  • 4
Firmu, kterou známe spíš jako šikovného "montéra", nabízejícího své výrobní kapacity ostatním automobilkám, chce ukázat, že má také bujnou fantazii a šikovné konstruktéry. V Ženevě se tak chlubí obratným terénním Mila Alpin, kterému se už od pohledu nejvíc líbí na zasněžených svazích.

Magna Steyr ve svých rakouských fabrikách vyrábí Bmw X3, Jeep Grand Cherokee nebo Chrysler 300C, a brousí si zuby na produkci chystaného terénního Mini.

Malý, ale bojovně vypadající off-road, který může mnohým připomínat rolbu, je šetrný k životnímu prostředí. Tříválec spalující zemní plyn spolupracuje s elektromotorem, emise se díky tomu podařilo srazit pod 100 g CO2 na kilometr. Magna Steyr ale vůz konstruovala tak, aby bylo možné jednoduše používat i jiné pohony.

Auto pro volný čas i speciální účely má motor umístěný uprostřed. Mila Alpina má pohon všech kol, která mají nezávislé zavěšení. Nechybí redukce a uzávěrky diferenciálů.

Šplhavé hybridní vozítko má uvnitř uspořádání sedadel 3+1 a umí se vyškrábat do kopce s až pětačtyřicetistupňovým sklonem, tvůrce ale slibuje i dobré jízdní vlastnosti na silnici.

Magna Steyr slibuje excelentní terénní schopnosti. Při konstrukci se myslelo na optimalizaci nákladů při případné výrobě. Auto je složené z modulů, které umožňují jejich flexibilní kombinování. Magna tvrdí, že by nebylo problémem rozjet jeho masovou výrobu. Hlavní, na co se konstruktéři zaměřili, byla redukce nákladů a maximální flexibilita výroby.

Magna Steyr Mila Alpin v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3 540 x 1 703 x 1 750 x 2 225
světlá výška (mm) 230
přední i zadní nájezdový úhel 46°
přechodový úhel 29°