Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Majitelé Audi RS4 mají v Londýně problém. Mizí jim sedačky

aktualizováno 
Koupit si sportovní verzi oblíbeného automobilu vyšší třídy a nechat ho parkovat v ulicích měst bývá často otázkou adrenalinu. V Anglii si majitelé sportovní čtyřky od Audi na nedostatek pozornosti zlodějů rozhodně nemohou stěžovat.

Audi RS4 Avant | foto: Audi

Audi RS4 poprvé zazářila na ženevském autosalonu v roce 2005. Sportovní úprava, osmiválec 4,2 litru s přímým vstřikováním paliva FSI, výkonem 420 koní (309 kW) a pohonem všech kol si okamžitě získala přízeň milovníků sportovních vozů. A dodnes patří mezi "klasiku". V posledních měsících se ale majitelé rychlých Audin ve Velké Británii musí potýkat s nepříjemným problémem.

Může se hodit

Chcete být i vy majitelem vozu audi? Najděte si ten svůj z nabídky více jak 700 vozů této značky na Automodul.cz.

Na začátku letošního roku vyšel Adam McKenzie ze svého domu v jižním Londýně, aby zamířil do práce. Podle rozbitého skla kolem vozu okamžitě poznal, že se mu do auta někdo vloupal. Mnohem horší ale bylo, že mu z vozu zmizely přední sedačky.

"Byl jsem úplně omráčený. A zároveň i trochu ohromený ze způsobu, jakým to provedli," řekl v rozhovoru pro deník The Telegraph. Zloději se totiž naučili nový způsob, jak rychle zničit alarm RS4. Stačí jim vytrhnout podšívku na stropě, aby tak vyřadili vnitřní senzory.

Podobných případů se v Anglii objevilo hned několik, server Secury my Car uvádí i příklad zákazníka, který během několika měsíců čelil deseti podobným útokům. Mezi okradené majitelé patří také kameraman Chris Smith z Fulhamu. "Potkal jsem dva lidi, kteří měli stejný vůz, a oběma už ukradli sedačky," říká Smith.

Audi RS4 Avant

Mezi dealery a prodejci alarmů v Británii se údajně vypráví o tom, že žádné Audi RS4 parkované na ulici není v bezpečí. Zlodějské gangy se v současné době zaměřují hlavně na Londýn, Essex, Northampton a Birmingham.

Práci jim usnadňuje fakt, že alarm namontovaný při výrobě je v každém voze na stejném místě. Zlodějům pak stačí přijít na způsob, jak ho obejít, a mohou zaútočit téměř na jakýkoliv vůz. Navíc základní nastavení hlasitosti sirény je velice nízké, takže do té doby než zloději vyřadí senzory, nedokáže vzbudit pozornost.

Samotné sedačky navíc nemají žádný poznávací znak, podle kterého by se daly přiřadit k určitému vozidlu. Audi totiž VIN kód na sedačky nedává a podle některých majitelů aut tak automobilka sama, i když nevědomky, zlodějům vychází vstříc.

S obrovskými problémy se majitelé vozů musejí potýkat také po samotné krádeži. Když Chris Smith nahlásil krádež pojišťovně, dozvěděl se nepříjemnou zprávu. Za opravu vozu z roku 2007 včetně výměny sedaček měl totiž zaplatit 19 tisíc liber (640 tisíc korun). Při celkové odhadované ceně 26 tisíc liber za vůz mohl Adam McKenzie svojí RS4 téměř odepsat.

Cenu za opravu zvyšuje jak poškození oken, tak vnitřní výzdoby a alarmu. A samotné sedačky také nejsou nejlevnější záležitostí. Zatímco sedačka na Audi A4 se dá pořídit zhruba za 35 tisíc korun, na Audi RS4 stojí bezmála šedesát tisíc.

Sedačky se dají koupit jako originální díl, ne vždy je ale k dispozici sedačka jako jeden kompletní originální díl. V některých případech je potřeba sedačku sestavit z jednotlivých originálních dílů. Chris Smith se tedy nakonec rozhodl zaplatit peníze mechanikovi, který sedačky sehnal po menších dílech a pak je několik hodin montoval dohromady.

Další z okradených majitelů, David Torbet z Fulhamu, si pořídil nové sedačky sám z peněz vyplacených pojišťovnou, ale s velkým úsilím a spoustou času stráveného na cestách po servisech.

Samotná automobilka totiž s jejich výrobou skončila po roce 2008, kdy poslední RS4 opustila továrnu. I tak by majitelé audin neměli mít problémy, jenže o jejich sedačky je značný zájem na černém trhu, který souvisí s úpravami vozidel.

V tomto případě ale nejde o tuning, ale "styling" vozidel, při kterém dochází k výměně součástek, jež sice nezlepšují jízdní vlastnosti, ale zvyšují celkové pohodlí jízdy nebo společenskou prestiž. Sedačky z Audi se tak mohou objevit na golfech, levnějších variantách audi, prostě kdekoliv, kde je to jen trochu možné. "Jde o nový typ stylingu, při kterém se používají originální díly z prémiových značek jako Bentley, Porsche nebo Audi," říká Elliot Roberts, editor časopisu Performance VW magazine.





Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.