Podle Martina Švába, tiskového mluvčího ministerstva dopravy, je tato novinka inspirována především vysokým počtem krádeží dálničních známek. »Tímto způsobem by se mělo zamezit dalšímu odcizování známek, případně celých předních skel automobilů,« říká Martin Šváb a dodává: »Pokud půjde schvalování ve vládě a v parlamentu hladce, změna by mohla platit už od 1. 1. 2000.« Policie,která často kontroluje dálniční známky pomocí dalekohledu, změnu podle slov mluvčí Ivany Zelenákové vítá: »Silniční kontroly by neměly být o moc složitější a hlavně to zabrání zneužití kradených známek.« Dálniční známky pro osobní i nákladní auta stojí stovky korun a za předním sklem představují velké lákadlo pro zloděje. To, že krádeže dálničních nálepek i s předními skly automobilů motoristy opravdu sužují, potvrzuje mluvčí brněnské policie Zdeněk Lubas: »Od začátku roku registrujeme jen v Brně desítky těchto krádeží.« Ještě větším problémem jsou krádeže známek na severu Čech. »Za první polovinu roku máme v evidenci už 70 případů. Přitom největší nárůs se shoduje s obdobím nákupu dálničních známek, což je únor a březen,« říká Vlasta Suchánková z policie v Liberci. Podle ní už policie odhalila tři organizované skupiny specializované přímo na krádeže předních skel s dálničními známkami. Ukrást dálniční známku i s předním sklem přitom není žádný problém. »Kradou se většinou ze škodovek, které mají skla vsazená mezi gumami. Trvá to jen pár sekund. S lepenými skly mají zloději více práce,« říká Roman Zajíc ze servisu specializovaného na výměnu autoskel. Jiří Koděřič z konkurenčního servisu potvrzuje: »Denně máme tak tři případy. Něčím ostrým zloděj seřízne gumu, sklo vysadí a známku sloupne. Často zpeněží i samotné sklo.« Roman zajíc dodává: »Několika zákazníkům jsme už namontovali na přední sklo alarm, který při vysazení skla začne houkat.« Václavu Doležalovi, soukromému podnikateli z Prahy, který jezdí Škodou Forman, už přední sklo zmizelo dvakrát, naposledy před týdnem. »Byla to čistá práce,přímo na parkovišti před domem. Vyndali sklo a sloupli z něho známku. Přitom pojišťovna vám nic nedá,« říká Václav Doležal. Tiskový mluvčí České pojišťovny Václav Bálek k tomu podotýká: »Škoda ve většině případů nedosáhne takové výše, abychom ji i při nejnižší spoluúčasti uhradili.« Pokud motorista přijde o dálniční známku, nezbývá mu než si koupit novou. V případě poškození si ji může vyměnit za poplatek 25 korun na kterékoliv poště v republice. Mluvčí České pošty Ladislav Vančura přopomíná: »Na známce ale musí být zachováno její šestičíslí a poslední dvojčíslí roku.«
Krádežím dálničních známek by měla zamezit novela zákona
Podle Martina Švába, tiskového mluvčího ministerstva dopravy, je tato novinka inspirována především vysokým počtem krádeží dálničních známek. »Tímto způsobem by se mělo zamezit dalšímu odcizování známek, případně celých předních skel automobilů,« říká Martin Šváb a dodává: »Pokud půjde schvalování ve vládě a v parlamentu hladce, změna by mohla platit už od 1. 1. 2000.« Policie,která často kontroluje dálniční známky pomocí dalekohledu, změnu podle slov mluvčí Ivany Zelenákové vítá: »Silniční kontroly by neměly být o moc složitější a hlavně to zabrání zneužití kradených známek.« Dálniční známky pro osobní i nákladní auta stojí stovky korun a za předním sklem představují velké lákadlo pro zloděje. To, že krádeže dálničních nálepek i s předními skly automobilů motoristy opravdu sužují, potvrzuje mluvčí brněnské policie Zdeněk Lubas: »Od začátku roku registrujeme jen v Brně desítky těchto krádeží.« Ještě větším problémem jsou krádeže známek na severu Čech. »Za první polovinu roku máme v evidenci už 70 případů. Přitom největší nárůs se shoduje s obdobím nákupu dálničních známek, což je únor a březen,« říká Vlasta Suchánková z policie v Liberci. Podle ní už policie odhalila tři organizované skupiny specializované přímo na krádeže předních skel s dálničními známkami. Ukrást dálniční známku i s předním sklem přitom není žádný problém. »Kradou se většinou ze škodovek, které mají skla vsazená mezi gumami. Trvá to jen pár sekund. S lepenými skly mají zloději více práce,« říká Roman Zajíc ze servisu specializovaného na výměnu autoskel. Jiří Koděřič z konkurenčního servisu potvrzuje: »Denně máme tak tři případy. Něčím ostrým zloděj seřízne gumu, sklo vysadí a známku sloupne. Často zpeněží i samotné sklo.« Roman zajíc dodává: »Několika zákazníkům jsme už namontovali na přední sklo alarm, který při vysazení skla začne houkat.« Václavu Doležalovi, soukromému podnikateli z Prahy, který jezdí Škodou Forman, už přední sklo zmizelo dvakrát, naposledy před týdnem. »Byla to čistá práce,přímo na parkovišti před domem. Vyndali sklo a sloupli z něho známku. Přitom pojišťovna vám nic nedá,« říká Václav Doležal. Tiskový mluvčí České pojišťovny Václav Bálek k tomu podotýká: »Škoda ve většině případů nedosáhne takové výše, abychom ji i při nejnižší spoluúčasti uhradili.« Pokud motorista přijde o dálniční známku, nezbývá mu než si koupit novou. V případě poškození si ji může vyměnit za poplatek 25 korun na kterékoliv poště v republice. Mluvčí České pošty Ladislav Vančura přopomíná: »Na známce ale musí být zachováno její šestičíslí a poslední dvojčíslí roku.«
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Exkluzivní prodej byt 3+kk, 68 m2, Březnice
Obránců míru, Březnice, okres Příbram
2 100 000 Kč