Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krasavci a příšery se sjeli do Ženevy. Podívejte se na nejošklivější auto autosalonu

aktualizováno 
Nejkrásnější auta přivezly na autosalon do Ženevy italské legendy autodesignu. Obě nesla značku Alfy Romeo, která letos slaví sté narozeniny. Nejošklivější exponát na celém výstavišti Palexpo parkoval na stánku excentrického designéra Franca Sbarra.

Sbarro Autobau | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Šílené kreace předvedly jako obvykle tuningové firmy, jednoznačně nad nimi ale čněl modrozlatý rolls-royce. A se svou studií se přijeli pochlubit i studenti ze Saudské Arábie.

Jednoznačně nejošklivější auto letošní Ženevy je oranžový koncept na stánku švýcarského stavitele sporťáků Sbarro. Originál, který leká nekonvenčně pojatým čumákem, trochu připomíná kreace designérů ze 70. let. Franco Sbarro věnoval dílo pojmenované Autobau svému kamarádovi, švýcarskému závodníkovi Fredymu Lienhardovi. Ve dvoumístném kupé, které jako by vyjelo ze starého sci-fi komixu, má posádka pětisetkoňový vidlicový dvanáctiválec od Ferrari přímo za zády. Nastupovat musí do nizounkého kokpitu po odklopení vlastně celého krytu kabiny včetně čelního skla. V zadním převisu zbylo ještě místo na zavazadlový prostor.

Italská krása

Uklidňující léčba pro rozjitřené smysly byla v Ženevě naštěstí nedaleko. Hned vedle stánku švýcarského excentrika rozbalila své expozice studia Pininfarina a Bertone, která letošní Ženevu věnovala poctě značce Alfě Romeo. Obě pracují na modelech italské automobilky už od 30. let minulého století.

Pro značku z Arese vytvořili designéři studia Pininfarina asi nejkrásnější auto, které na výstavišti Palexpo stálo; má jen trochu podivné jméno 2uettottanta. Studio Bertone se probralo z klinické smrti, má nového designéra Mika Robinsona (bývalý šéfdesignér Fiatu) a přivezlo ufoidní studii Pandion.

Pininfarina 2ueottantaPininfarina 2ueottanta

Pininfarina 2uettottanta

2uettottanta oslavuje také osmdesáté narozeniny designérské kanceláře Pininfarina. Krásný červený spider (tak říkají Italové roadsterům) má pod kapotou přeplňovaný benziňák objemu 1 750 ccm uložený podélně. Koncept s mírami 421 x 180 x 128 (délka x šířka x výška v centimetrech) má rozvor dva a půl metru. Na otevřené alfy jsou u Pininfariny experti a nový koncept vzpomíná na jednu z nejslavnějších: Alfu Romeo Duetto z roku 1966.

Bertone Pandion je z jiného těsta. Je to pohled do vzdálené budoucnosti. Na těle proskleného konceptu se pořád něco děje. Je plný zajímavých prolisů, nevíte, kde je vpředu a kde vzadu, a už vůbec netušíte, jak se nasoukat za volant a jak vůbec otevřít dveře (když je zvednete, sahají až do tříapůlmetrové výšky).

Bertone Pandion

Pandion si vypůjčil jméno od vodního ptáka (Orlovce říčního - Pandion haliaetus). Mike Robinson a jeho tým se při návrhu alfy budoucnosti inspirovali v ptačí říši při návrhu dveří a dalších prvků. Dvojčlenná posádka sedí v tenounkých sedadlech, za nimi jsou ještě další dvě nouzová místa pro děti. O pohon se stará osmiválec 4,7 litru s výkonem 450 koní z Alfy 8C Competizione. Futuristická alfa s délkou 4,6 metru má poháněná zadní kola. Výška je pouhých 123 centimetrů, rozvor velkorysých 285.

Modré strašidlo anglického původu

Nejšílenější kreaci na autosalonu vymysleli tuningoví specialisté od firmy Mansory. Z aristokratického Rolls-Roycu Ghost vyhnali eleganci a majestát, oblékli ho do modrého laku a co šlo, to pozlatili. Přidali tuningové nárazníky, nástavce prahů, LEDky a na víko kufru malé křidélko. Při pohledu si divák vybaví významy jména obrovitého rollse. Ghost znamená anglicky duch či přízrak. Slovník zná ale ještě trefnější překlad: strašidlo.

Rolls-Royce Ghost Mansory

"Umělci" od Mansoryho se podívali i pod kapotu. Dvanáctiválec 6,6 litru dostal větší turbodmychadlo, nový výfuk a řídicí jednotku. Výkon poskočil na 720 koní a 1 020 newtonmetrů kroutícího momentu. Modrý duch tak pofrčí až 310kilometrovou rychlostí a z nuly na stovku vystřelí za 4,4 sekundy. Na jakou klientelu modrozlatý ghost cílí, moc jasné není, britští lordi to asi nebudou...

Globální zelenáč

Asi nejexotičtější koncept přijel z univerzity v Rijádu. Na zelenkavém teréňáku Gazal 1 spolupracovalo 55 studentů automobilového inženýrství saúdskoarabské univerzity s italskou pobočkou Magny Steyr a designérskou kanceláří StudioTorino. V Arábii mají teréňáky rádi, postavili tedy studii offroadu na základech hranatého Mercedesu G. Pro StudioTorino vymysleli design studenti turínské designérské školy IAAD, Magna Steyr provedla výpočty a postavila jediný exemplář - prostě globalizace v praxi. Do konce roku má vzniknout funkční prototyp.

Gazal 1Gazal 1




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.