Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krásná šílenost: americká ikona corvette po transplantaci úplně všeho

aktualizováno 
Německý úpravce Pogea Racing vzal karoserii klasického Chevroletu Corvette z roku 1959 a nacpal ji nejmodernější technikou. Auto má špičkový výkon, je bezpečnější, komfortnější a dokonce má vzadu diodová světla.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959 | foto: Pogea Racing

Anonymní zákazník požádal známého německého úpravce aut Pogea Racing, aby mu dal do kupy krásnou starou corvettu z roku 1959. Jedno z nejikoničtějších amerických aut je mezi sběrateli velmi populární. Zachovalá a zrenovovaná auta první generace (označená C1) se prodávají v přepočtu od milionu korun výše. I následující generace C2 z šedesátých let minulého století je velmi ceněná a kvalitní vozy seženete pod půl milionu korun jen stěží.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959

Onen zákazník ale chtěl něco víc než jen dobře zrekonstruovanou Corvettu C1. Peněz měl zjevně dost, a tak si u německého úpravce objednal kompletní přestavbu v přepočtu za 5,5 milionu korun. Fanouškům veteránů se asi budou ježit vlasy, ostatní ocení perfektní lak na klasické karoserii a ohromí je výkon auta. Především v USA jsou ale podobné přestavby zcela běžné a populární.

Úpravce vzal přestavbu od podlahy. Pro auto nechal vyrobit nové šasi, které pomohla připravit známá americká firma Foose Design, známá i z televizní série o úpravcích aut. Důvodem instalace nového podvozku bylo výrazné zlepšení jízdních vlastností auta. Namontovány byly výškově nastavitelné tlumiče a zcela nový brzdový systém a řízení.

Ideální auto pro ženu

Americký žralok Chevrolet Corvette - čtěte zde

Pod kapotu se nastěhoval motor z corvetty, ale ne tehdejší osmiválcový Small-block 4,6 litru s výkonem 220 kW, ale zcela aktuální motor LS3 ze základní corvetty. Má objem 6,2 litru a opět je to osmiválec s výkonem 430 koní. To ale bylo pro úpravce málo, a tak použil vstřikování ze špičkové verze Corvetty Z06, výfukové potrubí Edelbrock a další speciální komponenty. Výkon díky úpravám vzrostl na 357 kW (485 koní) a točivý moment vrcholí na hodnotě 585 Nm. Pogea navíc slibuje výrazný zvukový zážitek.

Fotogalerie

Přenos výkonu na kola zadní nápravy obstarává pětistupňová manuální převodovka. Auto s upraveným motorem zasprintuje na stovku za pouhých 3,9 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 288 kilometrů za hodinu.

Auto je obuto do osmnácti a devatenáctipalcových ráfků s pneumatikami Bridgestone Potenza. Jenže u zadních kol nastal problém, tak velká se do původní karoserie corvetty nevešla. A tak museli u Pogea Racing vytáhnout zadní blatníky. Po úpravě se šířka auta zvýšila na výrazných 209 centimetrů.

S exteriérem si úpravce pohrál jen nepatrně. Na dvoubarevný lak použil červený a bílý odstín z katalogu Ferarri a zadní světla jsou diodová. Na první pohled ale nijak nepatřičně nepůsobí, kvůli rozšíření blatníků jsou zadní světla na každé straně dvě.

Úpravou prošel i jasně červený interiér, kde je nová klimatizační jednotka s retro konzolí, multimediální systém Alpine s navigací a řízení má posilovač. Zcela přepracovaná je celá elektroinstalace. Auto je tak připraveno pro každodenní ježdění, což byl i hlavní důvod tak výrazné přestavby s instalací současné techniky.

 

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.