Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959 | foto: Pogea Racing

Krásná šílenost: americká ikona corvette po transplantaci úplně všeho

  • 51
Německý úpravce Pogea Racing vzal karoserii klasického Chevroletu Corvette z roku 1959 a nacpal ji nejmodernější technikou. Auto má špičkový výkon, je bezpečnější, komfortnější a dokonce má vzadu diodová světla.

Anonymní zákazník požádal známého německého úpravce aut Pogea Racing, aby mu dal do kupy krásnou starou corvettu z roku 1959. Jedno z nejikoničtějších amerických aut je mezi sběrateli velmi populární. Zachovalá a zrenovovaná auta první generace (označená C1) se prodávají v přepočtu od milionu korun výše. I následující generace C2 z šedesátých let minulého století je velmi ceněná a kvalitní vozy seženete pod půl milionu korun jen stěží.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959

Onen zákazník ale chtěl něco víc než jen dobře zrekonstruovanou Corvettu C1. Peněz měl zjevně dost, a tak si u německého úpravce objednal kompletní přestavbu v přepočtu za 5,5 milionu korun. Fanouškům veteránů se asi budou ježit vlasy, ostatní ocení perfektní lak na klasické karoserii a ohromí je výkon auta. Především v USA jsou ale podobné přestavby zcela běžné a populární.

Úpravce vzal přestavbu od podlahy. Pro auto nechal vyrobit nové šasi, které pomohla připravit známá americká firma Foose Design, známá i z televizní série o úpravcích aut. Důvodem instalace nového podvozku bylo výrazné zlepšení jízdních vlastností auta. Namontovány byly výškově nastavitelné tlumiče a zcela nový brzdový systém a řízení.

Ideální auto pro ženu

Americký žralok Chevrolet Corvette - čtěte zde

Pod kapotu se nastěhoval motor z corvetty, ale ne tehdejší osmiválcový Small-block 4,6 litru s výkonem 220 kW, ale zcela aktuální motor LS3 ze základní corvetty. Má objem 6,2 litru a opět je to osmiválec s výkonem 430 koní. To ale bylo pro úpravce málo, a tak použil vstřikování ze špičkové verze Corvetty Z06, výfukové potrubí Edelbrock a další speciální komponenty. Výkon díky úpravám vzrostl na 357 kW (485 koní) a točivý moment vrcholí na hodnotě 585 Nm. Pogea navíc slibuje výrazný zvukový zážitek.

Přenos výkonu na kola zadní nápravy obstarává pětistupňová manuální převodovka. Auto s upraveným motorem zasprintuje na stovku za pouhých 3,9 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 288 kilometrů za hodinu.

Auto je obuto do osmnácti a devatenáctipalcových ráfků s pneumatikami Bridgestone Potenza. Jenže u zadních kol nastal problém, tak velká se do původní karoserie corvetty nevešla. A tak museli u Pogea Racing vytáhnout zadní blatníky. Po úpravě se šířka auta zvýšila na výrazných 209 centimetrů.

S exteriérem si úpravce pohrál jen nepatrně. Na dvoubarevný lak použil červený a bílý odstín z katalogu Ferarri a zadní světla jsou diodová. Na první pohled ale nijak nepatřičně nepůsobí, kvůli rozšíření blatníků jsou zadní světla na každé straně dvě.

21. července 2011

Úpravou prošel i jasně červený interiér, kde je nová klimatizační jednotka s retro konzolí, multimediální systém Alpine s navigací a řízení má posilovač. Zcela přepracovaná je celá elektroinstalace. Auto je tak připraveno pro každodenní ježdění, což byl i hlavní důvod tak výrazné přestavby s instalací současné techniky.