Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fisker Atlantic je krásný, výkonný, ekologický. Budoucnost nejistá

aktualizováno 
Auta mladé americké značky Fisker vypadají báječně a mají špičkové parametry. Jenže nákladné hybridní technologie zpožďují výrobu a zvyšují cenu. Přesto značka představila svůj třetí model. Nejmenší Atlantic by měl stát méně než milion korun.

Fisker Atlantic | foto: Fisker

Fiskeru se zatím daří kusově prodávat první model Karma, což je pětimetrový sportovní sedan s hybridním pohonem. Výroba nejde tak hladce, jak by si značka představovala, a navíc je aktuální prodejní cena o poznání vyšší, než výrobce původně deklaroval. V Evropě je to přes 100 000 eur (asi 2,4 milionu korun), tedy o čtvrtinu víc, než Fisker původně avizoval. Dodejme, že ceny v USA jsou stejné, akorát v dolarech, který je o pětinu slabší než euro.

Fisker Atlantic

A v přepočtu 2,5 milionu korun je prostě za auto neznámé značky hodně, bez ohledu na povedený design a zajímavé technické parametry. Fisker se tedy rozhodl být víc při zemi a připravil menší sedan s názvem Atlantic. Což je opět technicky velmi zajímavé auto s atraktivní karosérií, ale tentokrát s předpokládanou cenou okolo 40 000 eur, tedy těsně pod milion korun. A to je už částka, s kterou by mohl nalákat docela slušnou skupinu zájemců. Otázkou je, co se s cenovkou stane do roka, což je termín zahájení prodeje.

Atlantic se drží designového stylu větší karmy. Velmi agresivní sportovní rysy řadí auto spíš po bok porsche či maserati než proti BMW nebo mercedesu, ke kterým má cenou rozhodně blíž. Nízká stavba auta a ukrytá madla druhého páru dveří pomáhají maskovat praktickou čtyřdveřovou karoserii. Atlantic tak spíš připomíná kupé. Dominantním prvkem je křivka pontonu karoserie, která dává vyniknout mohutným obloukům podběhů.

Fisker Atlantic

Představený model má zajímavě prosklenou střechu. Vyjma předního skla ji tvoří čtyři díly: jeden za předními sedadly, druhým je vlastně zadní okno a nad zadními sedadly jsou dvě části, nad každým místem jedna. Mohutné masce chybí jasně modelovaný nárazník. Naopak horní část nad masivním grilem chladiče plynule přechází do přední kapoty s dvojicí hlubokých prolisů.

Atraktivní karoserie ale rozhodně není to nejdůležitější u vozů značky Fisker. Podstatný je hybridní pohonný systém. Atlantic bude vozit sadu akumulátorů, zatím bez konkrétnější specifikace, a bude mít i spalovací motor. Ten ale nebude přímo pohánět kola, poslouží jen jako generátor energie pro akumulátory.

Fotogalerie

Jenže věc má háček. Fisker o pohonném ústrojí neprozradil vůbec nic konkrétního. Z dřívějšího prohlášení víme, že spalovací motory bude dodávat BMW, jednotkou by měl být přeplňovaný dvoulitr. Není znám ani výkon celého ústrojí, podle všeho ale bude nižší než u velkého sedanu karma (2× 150 kW elektromotory a 191 kW benzinový motor).

Znám není ani dojezd, neoficiálně by na baterie měl atlantic urazit 100 kilometrů a dále se spuštěným benzinovým generátorem dalších asi 450 kilometrů. Jasné ale je, že elektromotory budou pohánět v základním provedení zadní kola, na přání bude výrobce dodávat i pohon všech kol.

V případě zájmu již Fisker přijímá nezávazné objednávky. Pro české zákazníky je připraveno dealerství značky ve Švýcarsku, nejbližší dealer je ale také hned za hranicemi v Drážďanech.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.