Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křídlatý mercedes nechá za zády všechny formule 1, i Schumachera

  15:53aktualizováno  18:21
Mercedes SLS AMG je jedno z nejkrásnějších a nejosobitějších aut současnosti. Speciály s třícípou hvězdou na čumáku už tradičně vyjíždí s celým cirkusem formule 1 v roli safety carů. Aut, která zklidní závodící formule v nebezpečných chvílích.

Mercedes SLS AMG F1 Safety Car Gullwing | foto: Mercedes

O víkendu odstartují monoposty formule jedna do dalšího závodu, tentokrát v australském Melbourne. Ve střehu bude i speciálně upravený Mercedes SLS s oranžovým majákem na střeše. Mercedesy zpomalují smečku monopostů v nebezpečných momentech při závodech nepřetržitě už 14 let (v sezonách 2008 a 2009 SL 63 AMG, dva roky před tím CLK 63 AMG, v letech 2004 a 2005 SLK 55 AMG...).

Technici od AMG museli namontovat mercedesu, který umí uhánět až 315kilometrovou rychlostí, na střechu oranžový maják. Do aerodynamicky tvarované lišty světel na střeše a k zadní "SPZ" ještě nainstalovali kamery. Dovnitř přibyly dva LCD monitory. Zadní registrační značka s nápisem safety car je poskládaná ze 700 LED diod, aby byla dobře viditelná i v dešti.

Mercedes SLS AMG F1 Safety Car Gullwing

Na trati se SLS potká i s Michaelem Schumacherem, který se v barvách stáje Mercedes pokouší o velký návrat. Sledujte zpravodajství z formule 1 na iDNES.cz

Krásný supersport s dveřmi, které se otevírají vzhůru jako racčí křídla, pohání osmiválcový 6,3 litr s výkonem 571 koní. Zadní pneumatiky si musí poradit se silou 650 newtonmetrů, které na ně přenáší dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka. Z nuly na stovku vyrazí SLS za 3,8 sekundy; 1620 kilogramů je rozloženo mezi přední a zadní nápravu v poměru 47:53. Auto je kromě výfuku a několika specifických doplňků stejné jako to, které vám za necelých pět milionů prodají u Mercedesu.

Mercedes SLS AMG F1 Safety Car Gullwing Mercedes SLS AMG F1 Safety Car Gullwing

Nový safety car, který nastoupil do služby poprvé v minulém závodě v Bahrajnu, pilotuje Bernd Mayländer, bývalý německý jezdec závodů cestovních vozů DTM, parťáka mu v kokpitu dělá komisař FIA Pete Tibbetts.

V týmu nového safety caru je ještě osmiválcová "sanitka" s výkonem 457 koní. Mercedes C63 AMG Combi má za úkol poskytovat lékařskou pomoc, ve formulové hantýrce se mu říká "medical car". Hlavním lékařem Formule 1 je v Belgii usazený Američan Gary Hartstein.

Mercedes SLS dorazí o víkendu do Česka

Křídlatý mercedes se představí poprvé v Česku v sobotu 27. března. První exempláře si přeberou nejrychlejší zákazníci.

"Do čtvrtka 25.3. zákazníci v ČR objednali 48 vozů SLS AMG," uvádí Jan Kuhn, tiskový mluvčí českého zastoupení Mercedesu.

safety car

Safety car (v USA pace car) je vozidlo, které je využíváno při automobilových závodech. Jeho účelem je omezit rychlost za ním jedoucích závodních vozů ve chvíli, kdy je to nutné například z důvodů nehody či nečistot na trati, které by ohrozily bezpečnost závodníků, technického personálu či diváků.

Vůz je označen žlutými a zelenými světly. Ve chvíli, kdy zhasne svá světla, znamená to, že v příštím kole zajede do boxů a závod bude znovu odstartován letmým startem.

Poprvé byl safety car ve formuli 1 nasazen v roce 1973 během Velké ceny Kanady, ale pak nebyl užíván až do Velké ceny Brazílie 1993.

Zdroj: wikipedia.cz

Autor:






Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Momentka z Rallye Příbram.
Pražský rallyesprint vyhrál Kostka, rekordman Pech nedojel

Tomáš Kostka s vozem Ford Focus WRC vyhrál poprvé v kariéře Pražský rallyesprint. Druhé místo ve 22. ročníku tradiční exhibice, která měla centrum na...  celý článek

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.