Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize bují, Aston Martin zbrojí. V12 Vantage a další novinky

aktualizováno 
Přes ekonomickou krizi, která zasáhla celý svět a jsou jí zasaženy všechny segmenty automobilového průmyslu, Aston Martin připravuje několik exkluzivních novinek.

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

V loňském roce Aston Martin zveřejnil studii svého nejmenšího modelu Vantage s dvanáctiválcovým motorem. Nyní oficiálně představil produkční provedení, které si odbude premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin Vantage byl doposud nabízen pouze s vidlicovým osmiválcem s objemem 4,7 litru. Ten nabízel nejvyšší výkon 313 kW a točivý moment 470 Nm. Maximální rychlost osmiválcového astonu dosahuje 280 kilometrů v hodině.

Novinka Aston Martin V12 Vantage s vidlicovým šestilitrovým dvanáctiválcem má maximální výkon 380 kW při 6 500 otáčkách za minutu. Motor přenáší na zadní poháněná kola maximum točivého momentu 570 Nm při otáčkách 5 750 ot./min.

Aston Martin V12 Vantage

Maximální rychlost dvanáctiválcového vantage přesahuje o pět kilometrů v hodině třístovku. Zrychlení z nuly na stovku proběhne za pouhé 4,2 sekundy. V12 Vantage používá pouze manuální šestistupňovou převodovku. Starší osmiválcové provedení může být vybaveno i automatizovanou převodovkou Sportshift.

Osmiválcový Aston Martin Vantage má v základu osmnáctipalcová kola, dvanáctiválcová varianta má kola devatenáctipalcová. Kombinovaná spotřeba stoupla z 13,9 litru na 100 km na 16,35 litru na 100 km. Životní prostředí zatíží dvanáctiválec o 60 gramů CO2 na 100 km více než osmiválec. Na 100 km vypustí V12 Vantage 388 gramů CO2.

Aston Martin V12 Vantage

Po stránce designu se nové provedení Astonu Martinu Vantage změnilo pouze nepatrně. Nový je přední nárazník s většími vstupy pro vzduch a níže umístěným spoilerem. Na bocích najdeme nové prahy a nový je také design kol.

Efektně působí průduchy na přední kapotě. Změny se dotkly i zádi automobilu. Zadní spoiler je o něco větší a oko potěší zadní difuzor. Fantasticky vypadají čirá zadní světla a dvě mohutné koncovky výfuku.

Aston Martin V12 Vantage

Hmotnost novinky se oproti osmiválcovému provedení zvýšila pouze nepatrně: 1 680 kg místo 1 630 kg. Rozměry obou variant se neliší. Dvanáctiválcový Aston Martin je však o 14 milimetrů nižší.

Interiér dvoumístného kupé od předchozího provedení nedoznal změn. Skvělé jsou pohodlné sedačky s elektrickým nastavováním v deseti směrech. Na přání může být vůz vybaven sportovními sedačkami. Středovovou konzoli si lze objednat v provedení s černým pianovým lakem.

Aston Martin V12 Vantage

Standardně je nový aston vybaven audiosoustavou s výkonem 160 wattů, na přání může mít kupé hudební soustavu s výkonem 700 wattů. Nechybí možnost připojit MP3 přehrávač.

Aston Martin V12 Vantage se začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Ten, kdo má o výkonný sportovní vůz zájem, by s objednávkou neměl otálet. Vyrobena bude totiž pouze tisícikusová limitovaná edice. Cenu výrobce zveřejní na autosalonu v Ženevě.

Aston Martin One-77

Aston Martin One-77 lze ještě objednat

Pospíšit by si měli i zájemci o supersport One-77 za 30 milionů korun. Dřívější informace o vyprodání exkluzivní edice, čítající pouze 77 vozů, se ukázaly jako liché.

Aston Martin One-77

Možná z důvodů finanční krize výrobce sice registruje 100 vážných zájemců, ne všichni však exkluzivní supersport objednali. Pokud Aston Martin One-77 chcete, rychle složte zálohu ve výši 6 milionů korun, než bude pozdě.

Konkurent panamery se rýsuje

Aston Martin také zveřejnil první oficiální rendery produkční verze modelu Rapide, kterým chce tradiční britská automobilka vstoupit do segmentu exkluzivních sportovních limuzín, jako je nové Porsche Panamera nebo Maserati Quattroporte.

Aston Martin Rapide

Aston Martin Rapide má být sice představen až na podzim, už nyní je však známo několik informací. Sportovní limuzína bude postavena na o 255 milimetrů prodlouženém podvozku modelu DB6 a pohánět ji bude šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 480 koní.

Aston Martin Rapide

Čtyřdveřová limuzína, v níž najde prvotřídní luxus čtveřice pasažérů, by měla vážit okolo dvou tun. Přesto by měl Aston Martin Rapide zrychlit na stovku pod pět sekund a maximální rychlost by měla dosahovat 290 kilometrů v hodině. Cena modelu Rapide by se měla pohybovat okolo čtyř a půl milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Porsche Cayenne TURBO 500...
Porsche Cayenne TURBO 500...

r.v. 2010, naj. 179 358 km, benzín
1 088 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.