Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krytka proti zlodějům pomůže, ale není zázračná

aktualizováno 
Stoprocentní zajištění Škody Felicia proti nenásilnému otevření zvanému vyháčkování nabízí prostějovská společnost Wikom. V reklamním letáku nezakrytě srovnává, kolik času zloděj potřebuje k vyháčkování felicie: u typů bez jakékoliv ochrany zajišťovacího kolíku dveří do 20 vteřin a v případě použití ochranné průchodky z produkce Škody Auto Mladá Boleslav do 30 vteřin, zatímco při montáži ochranných krytek Wikom prý vůz zůstane neotevřen. Co k tomu odborníci?

Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před devíti roky jako první v zemi začala zabývat prověrkami původu motorových vozidel, krytky Wikom uznává. Už tím, že je zařadil do široké nabídky firmy Cebia, která se zabývá rovněž zabezpečením automobilů. "Za relativně málo peněz (zhruba 300 korun, pozn. red.) nabízejí poměrně dost," říká Martin Pajer a připomíná, že věc hodnotí pouze z pohledu, kdy zloděj hodlá vůz vyháčkovat. "Pokud samozřejmě rozbije okno či vsadí na jiný způsob otevření, tak ho plastové krytky nemohou zdržet," pokračuje Martin Pajer. "V situaci, kdy k nám přicházejí starší lidé a chtějí pro levnější vozy zabezpečení v ceně do pěti set korun, tak padají v úvahu právě zmíněné plastové krytky nebo obyčejné tyče na volant. Úroveň zabezpečení je zhruba srovnatelná." Martin Pajer připomíná, že zabezpečení automobilu proti zlodějům je z devadesáti procent psychologická záležitost. A vidí-li zloděj na vozidle třeba jen jednoduchou překážku, často jde raději dál. K autu, které není zajištěno vůbec. Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel, ve svém stanovisku ke krytkám Wikom upozorňuje, že vyháčkování je až třetí, tedy nejméně využívanou cestou zlodějů do osobních automobilů. "První je klasické rozbití skla, což profesionálové zvládají i bezhlučně, druhé je překonání zámku jemným nebo hrubým násilím," uvádí Michal Roček. Podle jeho názoru krytka zdrží zloděje jen o několik vteřin. "Nesouhlasím s tvrzením, že je to stoprocentní ochrana," prohlašuje Michal Roček. Jako alternativu ke krytkám Wikom Michal Roček navrhuje vyjmutí horní části táhel zámku včetně koncovky a zaslepení díry. "Ale pokud se týká zabezpečení auta, doporučuji spíš dražší alarm, který plášťově střeží celý vůz. Tedy s čidly otevření dveří, detektorem tříštění skla a mikrovlnným čidlem uvnitř kabiny," radí Michal Roček. Současně upozorňuje, že zloděj obvykle vyháčkuje dveře auta proto, že uvnitř vidí něco cenného nebo zajímavého. "Proto není dobré cokoliv nechávat na sedadlech," připomíná odborník.
Autor:


Témata: Škoda, Škoda Auto


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.