Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před devíti roky jako první v zemi začala zabývat prověrkami původu motorových vozidel, krytky Wikom uznává. Už tím, že je zařadil do široké nabídky firmy Cebia, která se zabývá rovněž zabezpečením automobilů. "Za relativně málo peněz (zhruba 300 korun, pozn. red.) nabízejí poměrně dost," říká Martin Pajer a připomíná, že věc hodnotí pouze z pohledu, kdy zloděj hodlá vůz vyháčkovat. "Pokud samozřejmě rozbije okno či vsadí na jiný způsob otevření, tak ho plastové krytky nemohou zdržet," pokračuje Martin Pajer. "V situaci, kdy k nám přicházejí starší lidé a chtějí pro levnější vozy zabezpečení v ceně do pěti set korun, tak padají v úvahu právě zmíněné plastové krytky nebo obyčejné tyče na volant. Úroveň zabezpečení je zhruba srovnatelná." Martin Pajer připomíná, že zabezpečení automobilu proti zlodějům je z devadesáti procent psychologická záležitost. A vidí-li zloděj na vozidle třeba jen jednoduchou překážku, často jde raději dál. K autu, které není zajištěno vůbec. Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel, ve svém stanovisku ke krytkám Wikom upozorňuje, že vyháčkování je až třetí, tedy nejméně využívanou cestou zlodějů do osobních automobilů. "První je klasické rozbití skla, což profesionálové zvládají i bezhlučně, druhé je překonání zámku jemným nebo hrubým násilím," uvádí Michal Roček. Podle jeho názoru krytka zdrží zloděje jen o několik vteřin. "Nesouhlasím s tvrzením, že je to stoprocentní ochrana," prohlašuje Michal Roček. Jako alternativu ke krytkám Wikom Michal Roček navrhuje vyjmutí horní části táhel zámku včetně koncovky a zaslepení díry. "Ale pokud se týká zabezpečení auta, doporučuji spíš dražší alarm, který plášťově střeží celý vůz. Tedy s čidly otevření dveří, detektorem tříštění skla a mikrovlnným čidlem uvnitř kabiny," radí Michal Roček. Současně upozorňuje, že zloděj obvykle vyháčkuje dveře auta proto, že uvnitř vidí něco cenného nebo zajímavého. "Proto není dobré cokoliv nechávat na sedadlech," připomíná odborník.
Krytka proti zlodějům pomůže, ale není zázračná
Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před devíti roky jako první v zemi začala zabývat prověrkami původu motorových vozidel, krytky Wikom uznává. Už tím, že je zařadil do široké nabídky firmy Cebia, která se zabývá rovněž zabezpečením automobilů. "Za relativně málo peněz (zhruba 300 korun, pozn. red.) nabízejí poměrně dost," říká Martin Pajer a připomíná, že věc hodnotí pouze z pohledu, kdy zloděj hodlá vůz vyháčkovat. "Pokud samozřejmě rozbije okno či vsadí na jiný způsob otevření, tak ho plastové krytky nemohou zdržet," pokračuje Martin Pajer. "V situaci, kdy k nám přicházejí starší lidé a chtějí pro levnější vozy zabezpečení v ceně do pěti set korun, tak padají v úvahu právě zmíněné plastové krytky nebo obyčejné tyče na volant. Úroveň zabezpečení je zhruba srovnatelná." Martin Pajer připomíná, že zabezpečení automobilu proti zlodějům je z devadesáti procent psychologická záležitost. A vidí-li zloděj na vozidle třeba jen jednoduchou překážku, často jde raději dál. K autu, které není zajištěno vůbec. Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel, ve svém stanovisku ke krytkám Wikom upozorňuje, že vyháčkování je až třetí, tedy nejméně využívanou cestou zlodějů do osobních automobilů. "První je klasické rozbití skla, což profesionálové zvládají i bezhlučně, druhé je překonání zámku jemným nebo hrubým násilím," uvádí Michal Roček. Podle jeho názoru krytka zdrží zloděje jen o několik vteřin. "Nesouhlasím s tvrzením, že je to stoprocentní ochrana," prohlašuje Michal Roček. Jako alternativu ke krytkám Wikom Michal Roček navrhuje vyjmutí horní části táhel zámku včetně koncovky a zaslepení díry. "Ale pokud se týká zabezpečení auta, doporučuji spíš dražší alarm, který plášťově střeží celý vůz. Tedy s čidly otevření dveří, detektorem tříštění skla a mikrovlnným čidlem uvnitř kabiny," radí Michal Roček. Současně upozorňuje, že zloděj obvykle vyháčkuje dveře auta proto, že uvnitř vidí něco cenného nebo zajímavého. "Proto není dobré cokoliv nechávat na sedadlech," připomíná odborník.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...