Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Která auta jsou nejmodernější?

aktualizováno 
Na vysoké škole v německém Bergisch Gladbachu vznikla studie, která zjišťovala, který automobilový koncern posouvá vývoj aut nejradikálněji dopředu. Srovnávaly se počty vynálezů, důležitých patentů a dalších světových novinek.

Ilustrační foto | foto: Radek KalhousMF DNES

Studie porovnávala 330 inovací od 17 koncernů, které měly premiéru v loňském roce.

Za nejvíce inovativní firmu vybrala koncern Volkswagen, do nějž spadá také Škodovka. Druhá příčka patří Toyotě, následují DaimlerChrysler a BMW.

Mezi průměrně inovativní firmy škola zařadila General Motors, Ford, Nissan, PSA Peugeot Citroën, Renault, Mitsubishi, Mazdu a Hondu.

Nejméně inovací patřilo v hlavním žebříčku loni ke značkám Hyundai, Suzuki, Porsche, Fiat a Subaru. Toto celkové hodnocení se zaměřilo nejen na kvantitu v počtu zavedených inovativních řešení, ale také na kvalitu jednotlivých vylepšení.

Když studie vybírala nejoriginálnější řešení, na špici se dostala Toyota. Následovala německá trojice DaimlerChrysler, jemuž patří značka Mercedes, BMW a Volkswagen.

Největší částky do vědy a vlastního výzkumu loni investoval Ford (6,7 mld. eur), Toyota, General Motors a DaimlerChrysler vydali v tomto směru o miliardu méně.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.