Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pořádný závoďák pro puberťáky. KTM RC 125 vám ostudu neudělá

aktualizováno 
Dřív byla cesta vývoje mladého motorkáře jasná. Začínalo se na pionýru po tátovi, pokračovalo na nějaké jawě a pak, když se poštěstilo, přišel první „Japonec“. Dnes to mají jezdci mnohem jednodušší a už v šestnácti mohou řídit plnohodnotné stroje, které je připraví na dospělou motorku. Jedním z nich je i KTM RC 125.

Může se hodit

Hledáte novou motorku? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme motocykly od silničních přes endura až po skůtry.

Rakouská továrna v posledních letech přišla s mohutnou modelovou ofenzivou a chrlí jednu zajímavou novinku za druhou. Před dvěma lety uchvátila stopětadvacítkou Duke, které se prodalo více jak 10 tisíc kusů. Nyní přichází její kapotovaná verze, která by měla zacílit hlavně na sportovně založené řidiče.

Z motorky už na první pohled doslova kape agresivita. Přední maska se dvěma čočkami se mračí na kolemjdoucí a ostré kapoty dodávají RC sportovní vzhled. Nebýt na kapotách nápis 125, odhadovali byste to minimálně na dvojnásobný objem.

Mladí jezdci si můžou osvojit základy jízdy na sportovní motorce.

Kapalinou chlazený jednoválec je usazen v rámu z ocelových trubek, který je lakován oranžově a vystaven na odiv. Z osminkového motoru v KTM dostali maximální možný výkon 15 koní (víc legislativa v 16ti letech nedovoluje) a slušný točivý moment 11 Nm.

Celá motorka vyniká perfektním zpracováním a zajímavými detaily, jako jsou obsáhlý palubní počítač nebo sedačka spolujezdce, která imituje sportovní kryt, ale ve skutečnosti jde o pěnový materiál. Spolujezdkyně má také k dispozici pohodlná madla a stupačky.

Cestování i sport

Ergonomie motorky je velmi příjemná. Jezdec sedí mírně předkloněný, ale nijak drasticky, takže jízda není únavná ani po desítkách kilometrů. Velkým plusem je také velikost motorky, díky které se za řídítka vejdou i jezdci vyšších postav.

Oranžově lakovaný rám působí luxusně.

Když však dostanete chuť na sportovní svezení, dá se na RC dobře pohybovat a zalomená řídítka dávají dobrou odezvu od předního kola. Podvozek dodala značka WP, jeden z předních výrobců tlumičů.

Nízko usazený výfuk po startu vydává příjemné bublání a po vytočení pak zběsilý ryk, který prozradí, o jaký objem jde. Převodovka funguje naprosto hladce a to je velmi důležité, protože pokud chcete jet plynule, musíte prostě často řadit a držet motor ve vysokých otáčkách.

Ten se ostatně vytáčí velmi snadno a nejzajímavější svezení zažijete po překročení čísla 8 000. I dál se motor ochotně točí až do omezovače v 11 tisících. Na správné otáčky pro zařazení vás upozorní červená kontrolka na palubní desce.

Zadní LED světlo by mohly závidět i velké stroje.
LED blinkry jsou dobře vidět a výborně vypadají, ale případná nehoda nebude...

Motorka je výborně ovladatelná a podvozek je dostatečně komfortní pro denní ježdění, ale snese i hrubé zacházení třeba na okruhu, kde se motorka nehoupe. Slušně fungují i brzdy, i když od té přední bych očekával silnější nástup.

Další novinkou je systém ABS, který je na motorce dodáván standardně a bez něj už RC 125 nepořídíte. Vzhledem k zaměření stroje je to logické a mladým jezdcům může ABS ušetřit nějakou tu nehodu. Lze ho samozřejmě i vypnout.

Nejlepší začátek

KTM RC 125 je motorka, která bude jistě viset na plakátech v pokojích mnohých mladých motorkářů. Ti šťastnější na ní pak budou moci zažít první krůčky za řídítky a krůčky to budou rozhodně zábavné.

Fotogalerie

RC se chová jako dospělá motorka a dokáže jezdce připravit na další motorkářskou kariéru. Díky podvozku a zábavnému motoru navíc hned tak neomrzí. KTM má navíc v katalogu celou řadu příslušenství, kterým lze motorku vylepšit jak po vzhledové, tak po jízdní stránce.

Cena pro český trh zatím nebyla stanovena, ale vzhledem ke konkurenci a výbavě můžeme čekat částku okolo 115 tisíc korun.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec
Objem: 125 ccm
Výkon: 15 HP
Točivý moment: 11 Nm
Hmotnost: 135 kg
Objem nádrže: 10 l

Autoři:




Nejčtenější

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Další z rubriky

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Václav Parus
Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.