Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pořádný závoďák pro puberťáky. KTM RC 125 vám ostudu neudělá

aktualizováno 
Dřív byla cesta vývoje mladého motorkáře jasná. Začínalo se na pionýru po tátovi, pokračovalo na nějaké jawě a pak, když se poštěstilo, přišel první „Japonec“. Dnes to mají jezdci mnohem jednodušší a už v šestnácti mohou řídit plnohodnotné stroje, které je připraví na dospělou motorku. Jedním z nich je i KTM RC 125.

Může se hodit

Hledáte novou motorku? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme motocykly od silničních přes endura až po skůtry.

Rakouská továrna v posledních letech přišla s mohutnou modelovou ofenzivou a chrlí jednu zajímavou novinku za druhou. Před dvěma lety uchvátila stopětadvacítkou Duke, které se prodalo více jak 10 tisíc kusů. Nyní přichází její kapotovaná verze, která by měla zacílit hlavně na sportovně založené řidiče.

Z motorky už na první pohled doslova kape agresivita. Přední maska se dvěma čočkami se mračí na kolemjdoucí a ostré kapoty dodávají RC sportovní vzhled. Nebýt na kapotách nápis 125, odhadovali byste to minimálně na dvojnásobný objem.

Mladí jezdci si můžou osvojit základy jízdy na sportovní motorce.

Kapalinou chlazený jednoválec je usazen v rámu z ocelových trubek, který je lakován oranžově a vystaven na odiv. Z osminkového motoru v KTM dostali maximální možný výkon 15 koní (víc legislativa v 16ti letech nedovoluje) a slušný točivý moment 11 Nm.

Celá motorka vyniká perfektním zpracováním a zajímavými detaily, jako jsou obsáhlý palubní počítač nebo sedačka spolujezdce, která imituje sportovní kryt, ale ve skutečnosti jde o pěnový materiál. Spolujezdkyně má také k dispozici pohodlná madla a stupačky.

Cestování i sport

Ergonomie motorky je velmi příjemná. Jezdec sedí mírně předkloněný, ale nijak drasticky, takže jízda není únavná ani po desítkách kilometrů. Velkým plusem je také velikost motorky, díky které se za řídítka vejdou i jezdci vyšších postav.

Oranžově lakovaný rám působí luxusně.

Když však dostanete chuť na sportovní svezení, dá se na RC dobře pohybovat a zalomená řídítka dávají dobrou odezvu od předního kola. Podvozek dodala značka WP, jeden z předních výrobců tlumičů.

Nízko usazený výfuk po startu vydává příjemné bublání a po vytočení pak zběsilý ryk, který prozradí, o jaký objem jde. Převodovka funguje naprosto hladce a to je velmi důležité, protože pokud chcete jet plynule, musíte prostě často řadit a držet motor ve vysokých otáčkách.

Ten se ostatně vytáčí velmi snadno a nejzajímavější svezení zažijete po překročení čísla 8 000. I dál se motor ochotně točí až do omezovače v 11 tisících. Na správné otáčky pro zařazení vás upozorní červená kontrolka na palubní desce.

Zadní LED světlo by mohly závidět i velké stroje.
LED blinkry jsou dobře vidět a výborně vypadají, ale případná nehoda nebude...

Motorka je výborně ovladatelná a podvozek je dostatečně komfortní pro denní ježdění, ale snese i hrubé zacházení třeba na okruhu, kde se motorka nehoupe. Slušně fungují i brzdy, i když od té přední bych očekával silnější nástup.

Další novinkou je systém ABS, který je na motorce dodáván standardně a bez něj už RC 125 nepořídíte. Vzhledem k zaměření stroje je to logické a mladým jezdcům může ABS ušetřit nějakou tu nehodu. Lze ho samozřejmě i vypnout.

Nejlepší začátek

KTM RC 125 je motorka, která bude jistě viset na plakátech v pokojích mnohých mladých motorkářů. Ti šťastnější na ní pak budou moci zažít první krůčky za řídítky a krůčky to budou rozhodně zábavné.

Fotogalerie

RC se chová jako dospělá motorka a dokáže jezdce připravit na další motorkářskou kariéru. Díky podvozku a zábavnému motoru navíc hned tak neomrzí. KTM má navíc v katalogu celou řadu příslušenství, kterým lze motorku vylepšit jak po vzhledové, tak po jízdní stránce.

Cena pro český trh zatím nebyla stanovena, ale vzhledem ke konkurenci a výbavě můžeme čekat částku okolo 115 tisíc korun.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec
Objem: 125 ccm
Výkon: 15 HP
Točivý moment: 11 Nm
Hmotnost: 135 kg
Objem nádrže: 10 l

Autoři:




Nejčtenější

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Lynx Adventure Grand
Lynx Adventure Grand

r.v. 2015, naj. 0 km
405 111 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.