Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kufry nemají ležet na sobě

aktualizováno 
-
Tašky a kufry patří do zavazadlového prostoru nebo do střešního boxu, protože v kabině je každý náklad nebezpečný. Při nehodě poletuje interiérem vozu a může i tragicky škodit. Nakládání kufrů a tašek má svá pravidla. Kufry nemají ležet na sobě, ale pokud možno vedle sebe, aby se po svém kluzkém povrchu nepohybovaly. Pokud cestující dává do auta jen jeden velký kufr, má ho umístit naležato na dně prostoru pro zavazadla. Kolem něj pak naskládá menší předměty a nakonec vyplní mezery nejmenšími kousky. Pokud řidič nakládá vůz kombi až po střechu, musí zavazadlový prostor od kabiny oddělit sítí. Jinak při razantnějším brzdění ohrozí prázdninový náklad posádku. Auto nesmí být v zájmu bezpečné a pohodlné jízdy přetíženo. Maximální přípustné zatížení lze vyčíst z osvědčení o technickém průkazu vozidla (tzv. malý technický průkaz) tak, že se od celkové hmotnosti vozidla odečte hmotnost pohotovostní. Psychologové doporučují nakládat den před odjezdem na dovolenou. Zamezí se tak stresu z kvapného nakládání. Navíc se řidič zbytečně nepřipraví o síly potřebné pro cestu. A pokud se den před odjezdem ukáže, že zavazadel je více, než auto pobere, tak zbývá ještě dost času na rozhodnutí, která taška zůstane doma. Ale pozor, je nutné pamatovat i na riziko, že naložený vůz může v noci před odjezdem přilákat zloděje. Při nakládání na střešní nosič auta je nutné respektovat maximální zatížení střechy. U běžných vozů nelze překročit hranici 50 kilogramů, auta kategorie kombi mají tuto mez posunutou o 25 kilogramů výš.
Autor:


Témata: nehody, Psycholog


Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.