Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kuga: na výlety s elánem

aktualizováno 
Po zuřivé skice jsou tu oficiální fotky nového fordu do přírody. Kuga bohužel dorazí do prodeje až příští rok, technicky vychází z Fordu Focus. Naživo se s ním uvidíme ve Frankfurtu.

Ford Kuga | foto: Ford

Volkswagenovský tiguan to ve Frankfurtu moc lehké mít nebude. Na stejné zákazníky, za kterými míří wolfsburgské SUVčko, totiž zaciluje i nový bílý crossover Fordu.

Agresivně řezaný model s logem tvaru zralé švestky na přídi postavili Fordovi inženýři na základě platformy, ze které vychází focus, c-max, Mazda 3, ale i Volvo S40.

Ve Frankfurtu nad Mohanem se kuga ukáže a navnadí publikum na svůj "kinetický design", jak říkají rádi u Fordu. Na prodej ale bude třeba čekat do příštího roku.

K mání bude ve verzích s pohonem předních, nebo všech kol. Nabídka motorů bude kopírovat tu z focusu. Tvary vychází z pařížského konceptu Iosis X, navrhli ho v evropském centru automobilky, výrobu obstará závod v německém Saarlouis.

"Když jsme na pařížském autosalonu v roce 2006 ukázali světu úchvatný koncept Iosis X, slíbil jsem, že do dvou let vstoupíme do tohoto segmentu se zcela novým vozidlem," připomíná prezident a generální ředitel evropského Fordu John Fleming.

Na autosalon doveze kugu 136 koní známého dvoulitrového turbodieselu, nápomocna mu v tom bude šestistupňová manuální převodovka.

Od autosalonového krasavce bude ten sériový chudší o drahé detaily, devatenáctipalcová kola a prosklenou střechu, dá se ale předpokládat, že podobných doplňků bude mít sériová kuga plný ceník.

Do výbavy se připravuje mimo jiné nový navigační systém, jehož sedmipalcová obrazovka umí kromě jiného řidiči ukazovat obraz z couvací kamery, umístěné na víku kufru. "Od modelu Kuga si slibujeme mnoho," přiznává Fleming.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.