Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kulhánek: Vážně hrozí, že začneme nakupovat v západní Evropě

  13:04aktualizováno  13:04
Dodávky od tuzemských dodavatelů začínají být pro automobilku Škoda Auto dražší, než kdyby nakoupila třeba ve Španělsku, nebo dokonce v Německu. Hlavní příčinou je stále sílící kurs koruny, uvádí v rozhovoru pro časopis Týden předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek. "Může se stát, že s naším nákupem, který představuje v ČR kolem 60 miliard ročně, se přesuneme do západní Evropy," řekl týdeníku Kulhánek.

Pokud začne automobilka nakupovat v zahraničí, učiní tak pochopitelně i další firmy, domnívá se Kulhánek. To by mělo vážný dopad na českou ekonomiku, jejíž vazba na automobilový průmysl, a zejména na Škodu, je podle týdeníku až nebezpečná. 

Společnost by mohla začít prodávat auta také v Austrálii. "Podle jednání, jež tam proběhla, myslím, že Škoda tam má velkou šanci," uvedl Kulhánek s tím, že by šlo o 3000 až 4000 octavií ročně. Naopak možnost prodávat v Americe hodnotí velmi
pesimisticky. 

Podnik nemá žádné potíže finančního charakteru, ale má problémy s neobyčejnou pečlivostí svých pracovníků v účtárně, vyvrací Kulhánek spekulace o problémech s platební morálkou Škody. "Někdy se skutečně může stát, že zaplatíme pozdě, ale není to proto, že bychom neměli peníze" dodává.

Čistý zisk společnosti klesl v prvním pololetí tohoto roku na 552 miliónů korun proti loňským 1,547 miliardy. Prodej vozů se celosvětově zvýšil o 17,3 procenta na 246.746 vozů. Největší část prodeje připadla na západní Evropu, kde si vozy Škoda zakoupilo 132.767 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 17,1
procenta.
 

Předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek (uprostřed) s dalšími členy vedení

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.