Na autosalon do Frankfurtu přisviští čistokrevné kupé ze lví rodiny 308. Malé klasické kupé, aby člověk ve stávající nabídce automobilek pohledal.
Obvykle se staví kupé na základech větších modelů - typickým zástupcem je u Peugeotu 407 coupé.
V menších kategoriích se ti, kterým jsou dva páry dveří moc, musí spokojit s třídveřovými hatchbacky.
Právě proto by případná sériová podoba 308 RC Z mohla uspět
Škarohlídi v něm možná uvidí předchozí generaci Audi TT. Originalitu a krásu ale studii upřít nelze.
Do kabiny vykrojené ladnými a nízkými oblouky se poskládají dva + dva cestující (ti vzadu ale mohou být jen dětského vzrůstu).
Tvarováním předku dokonale zapadá do lví smečky. Směrem vzad se toho děje ale hrozně moc.
Design peugeotů možná konečně přestává RC-zetkem překračovat na místě a přinese něco originálního.
Prozatím jen studiové kupé je samý sval a samé překvapení. Při bočním pohledu zaujme přísně vodorovná linie boků, příď je stejně vysoká jako záď. Protáhlý zadeček navíc působí velmi subtilně.
Nizounko nad zemí probíhající oblouk střechy jde naproti lomené spodní lince oken.
Za pozornost stojí i to, co se děje nad hlavami cestujících: na zvlněný střešní panel z uhlíkových vláken navazuje zadní okno z polykarbonátu.
4276 milimetrů dlouhé, 1840 široké a pouhých 1320 mm vysoké kupé spočívá na devatenáctipalcových kolech nazutých do kousků gumy rozměrů 245/40.
Při stavbě - jak se na unikátní studii sluší a patří - se nešetřilo. Pro dokonalé vyvážení hmotnosti a výkonu byl použit drahý hliník a ještě dražší uhlík, ručička na váze se díky tomu zastaví na dietních 1200 kilech.
Vnitřek vychází z klasické 308, která se premiérově představí ve Frankfurtu. Designéři mu samozřejmě museli dodat ten správný luxusně - sportovní šmrnc.
Nad přední poháněná kola se usadil přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 známý z 207 RC nebo MINI Cooperu S.
218 koní rozjede peugeotí kupé na stovku za 7 sekund, nejrychleji umí upalovat 235 km/h. Převodovka je manuální šestistupňová.
Peugeot 308 RC Z v číslech | |
délka x šířka x výška x rozvor (mm) | 4276 x 1840 x 1320 x 2608 |
objem kufru (l) | 415 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1200 |
pneumatiky | 245/40 R19 |
MOTOR | |
OBJEM (CCM) | 1598 |
max. výkon (kW/k) | 160/218 |
max. krouticí moment (Nm) | 280 - 300 |
maximální rychlost (km/h) | 235 |
zrychlení 0-100 km/h (s) | 7,0 |
kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 6,7 |
emise C2 (g/km) | 160 |