Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupé jak se patří: Peugeot 308 RC Z

  10:24aktualizováno  10:24
Aby pětidveřový hatchback Peugeot 308 ve svitu reflektorů při premiéře na frankfurtském autosalonu neměl trému, doprovodí ho nápaditá studie malého kupé.

Peugeot 308 RC Z | foto: Peugeot

Na autosalon do Frankfurtu přisviští čistokrevné kupé ze lví rodiny 308. Malé klasické kupé, aby člověk ve stávající nabídce automobilek pohledal.

Obvykle se staví kupé na základech větších modelů - typickým zástupcem je u Peugeotu 407 coupé.

V menších kategoriích se ti, kterým jsou dva páry dveří moc, musí spokojit s třídveřovými hatchbacky.

Právě proto by případná sériová podoba 308 RC Z mohla uspět

Škarohlídi v něm možná uvidí předchozí generaci Audi TT. Originalitu a krásu ale studii upřít nelze.

Do kabiny vykrojené ladnými a nízkými oblouky se poskládají dva + dva cestující (ti vzadu ale mohou být jen dětského vzrůstu).

Tvarováním předku dokonale zapadá do lví smečky. Směrem vzad se toho děje ale hrozně moc.

Design peugeotů možná konečně přestává RC-zetkem překračovat na místě a přinese něco originálního.

Prozatím jen studiové kupé je samý sval a samé překvapení. Při bočním pohledu zaujme přísně vodorovná linie boků, příď je stejně vysoká jako záď. Protáhlý zadeček navíc působí velmi subtilně.

Nizounko nad zemí probíhající oblouk střechy jde naproti lomené spodní lince oken.

Za pozornost stojí i to, co se děje nad hlavami cestujících: na zvlněný střešní panel z uhlíkových vláken navazuje zadní okno z polykarbonátu.

4276 milimetrů dlouhé, 1840 široké a pouhých 1320 mm vysoké kupé spočívá na devatenáctipalcových kolech nazutých do kousků gumy rozměrů 245/40.

Při stavbě - jak se na unikátní studii sluší a patří - se nešetřilo. Pro dokonalé vyvážení hmotnosti a výkonu byl použit drahý hliník a ještě dražší uhlík, ručička na váze se díky tomu zastaví na dietních 1200 kilech.

Vnitřek vychází z klasické 308, která se premiérově představí ve Frankfurtu. Designéři mu samozřejmě museli dodat ten správný luxusně - sportovní šmrnc.

Nad přední poháněná kola se usadil přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 známý z 207 RC nebo MINI Cooperu S.

218 koní rozjede peugeotí kupé na stovku za 7 sekund, nejrychleji umí upalovat 235 km/h. Převodovka je manuální šestistupňová.

Peugeot 308 RC Z v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4276 x 1840 x 1320 x 2608
objem kufru (l) 415
pohotovostní hmotnost (kg) 1200
pneumatiky 245/40 R19
MOTOR
OBJEM (CCM) 1598
max. výkon (kW/k) 160/218
max. krouticí moment (Nm) 280 - 300
maximální rychlost (km/h) 235
zrychlení 0-100 km/h (s) 7,0
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,7
emise C2 (g/km) 160

Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z




Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.