Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupé - kabrio podle Volkswagenu

  17:02aktualizováno  17:02
Na letošním 74. Mezinárodním autosalonu v Ženevě představuje automobilka Volkswagen designérskou studii kabrioletu s výsuvnou pevnou střechou nazvanou concept C. Označení "C", znamenající Cabriolet i Coupé, naznačuje dvoutvářnost nové studie.
Volkswagen concept C

Volkswagen concept C | foto: iDNES.cz

Vůz se dokáže během několika okamžiků proměnit ze čtyřmístného kupé na otevřený kabriolet a naopak.

Concept C je vizí kupé-kabrioletu nižší střední třídy. Automobil je dlouhý 4,41 m, vysoký 1,43 m, ale pozoruhodná je především jeho šířka - 1,81 m. Nízká široká silueta propůjčuje nové studii image dynamického, sportovního vozu.

Větší vnější rozměry slibují prostornější interiér. Concept C je navržený jako plnohodnotný čtyřmístný automobil a jeho interiér nabízí pohodlné cestování čtveřici dospělých pasažérů.

Zavazadlový prostor studie concept C má při rozložené pevné střeše, tedy v podobě kupé, objem asi 400 litrů. Po složení střechy má zavazadelník objem přibližně 200 litrů. Přepravu dlouhých štíhlých předmětů, například lyží, usnadňuje průvlak uprostřed zadních opěradel.

Zajímavostí je, že se konstruktérům pevné skládací střechy podařilo do její stavby včlenit posuvné skleněné okno.

Mechanismus střechy nejprve prosklený střešní díl posune dozadu. Poté se nadzvedne celá zadní část střechy (C-sloupky a zadní okno) a začne se posouvat dopředu. Skleněné střešní okno podjede pod zadní část střechy a celý díl se složí pod víko zavazadlového prostoru, které se pomocí hydrauliky samo otevře a zase zavře. Do prostoru pod zadní kapotou se ještě zasunou okraje střechy a z elegantního kupé se tak stane elegantní kabriolet.

Pohonnou jednotkou vozu je dvoulitr FSI o výkonu 110 kW (150 k). Přenos síly na přední kola obstarává šestistupňová manuální převodovka. Automobil je obut do pneumatik o rozměrech 235/35 ZR 19 vpředu a 245/35 ZR 19 vzadu.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.