Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Krásné švédské krabice zušlechtěné italským mistrem

aktualizováno 
Bertoneho volva jsou švédsky hranatá a neskonale italsky šarmantní, i když už jsou v automobilovém důchodu. Parádní Volvo 780 letos slaví třicátiny. Expozice značky, ve které hrály prim právě italská kupátka, patřila k ozdobám autoveletrhu Techno-Classica v Essenu.

Volvo 780 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Za 88 let své historie se švédské Volvo obracelo na Italy při mnoha příležitostech. V polovině 70. let minulého století uzavřela automobilka partnerství s italskou konstruktérskou a designérskou firmou Bertone. 

Fotogalerie

Výrobní linka Bertoneho závodu byla navržena pro malovýrobu exkluzivních modelů, což byly pro značku Volvo, která v té době chtěla vyrobit dvě speciální verze řady 200, ideální podmínky. Byla to limuzína 264 TE, která se na trhu objevila v roce 1975, a kupé 262C, představené v roce 1977. Modely byly navrženy ve Švédsku, úpravy pro výrobu a produkci samotnou obstarala turínská karosárna.

AUTOMOBILOVÉ LAHŮDKÁŘSTVÍ ESSEN - SUPERGALERIE ZDE

Nejintenzivnější spolupráce mezi značkami Bertone a Volvo probíhala před 30 lety a jejím výsledkem bylo Volvo 780, které debutovalo na autosalonu v Ženevě v březnu 1985. Tohoto stylového kupé, navrženého a postaveného firmou Bertone, se během pětiletého období vyrobilo 8 518 kusů.

Návrh, který byl pro Volvo moc moderní

V roce 1979 postavil Bertone futuristické kupé na základech Volva 343. Koncept s digitální přístrojovou deskou a výklopnými světlomety dostal název Tundra. Vedení automobilky Volvo však Bertoneho radikální návrh odmítlo. Design však nezapadl do archivu a milovníci aut v Tundře odhalí úspěšný hranatý Citroën BX.

Volvo Tundra


Témata: Volvo


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.