Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Krásné švédské krabice zušlechtěné italským mistrem

aktualizováno 
Bertoneho volva jsou švédsky hranatá a neskonale italsky šarmantní, i když už jsou v automobilovém důchodu. Parádní Volvo 780 letos slaví třicátiny. Expozice značky, ve které hrály prim právě italská kupátka, patřila k ozdobám autoveletrhu Techno-Classica v Essenu.

Volvo 780 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Za 88 let své historie se švédské Volvo obracelo na Italy při mnoha příležitostech. V polovině 70. let minulého století uzavřela automobilka partnerství s italskou konstruktérskou a designérskou firmou Bertone. 

Fotogalerie

Výrobní linka Bertoneho závodu byla navržena pro malovýrobu exkluzivních modelů, což byly pro značku Volvo, která v té době chtěla vyrobit dvě speciální verze řady 200, ideální podmínky. Byla to limuzína 264 TE, která se na trhu objevila v roce 1975, a kupé 262C, představené v roce 1977. Modely byly navrženy ve Švédsku, úpravy pro výrobu a produkci samotnou obstarala turínská karosárna.

AUTOMOBILOVÉ LAHŮDKÁŘSTVÍ ESSEN - SUPERGALERIE ZDE

Nejintenzivnější spolupráce mezi značkami Bertone a Volvo probíhala před 30 lety a jejím výsledkem bylo Volvo 780, které debutovalo na autosalonu v Ženevě v březnu 1985. Tohoto stylového kupé, navrženého a postaveného firmou Bertone, se během pětiletého období vyrobilo 8 518 kusů.

Návrh, který byl pro Volvo moc moderní

V roce 1979 postavil Bertone futuristické kupé na základech Volva 343. Koncept s digitální přístrojovou deskou a výklopnými světlomety dostal název Tundra. Vedení automobilky Volvo však Bertoneho radikální návrh odmítlo. Design však nezapadl do archivu a milovníci aut v Tundře odhalí úspěšný hranatý Citroën BX.

Volvo Tundra


Témata: Volvo


Nejčtenější

Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto
Škoda chce zdvojnásobit výrobu, modely se mají mezi sebou více lišit

Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier vidí budoucnost značky hlavně v elektromobilech a SUV. Design jednotlivých modelů chce více proměnit, aby byly jednoduše...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.